Quote from Funbeat user on 7 May 2013, 22:05Jag svarade på ett personligt meddelande från Ulf, men det kan ju finnas ett bredare intresse i gruppen ser jag - så:
"När du jobbar med Sportstracks behöver du inte använda Movescount alls.
Du installerar senaste versionen av Ambit-sync pluggen http:/
Jag svarade på ett personligt meddelande från Ulf, men det kan ju finnas ett bredare intresse i gruppen ser jag - så:
"När du jobbar med Sportstracks behöver du inte använda Movescount alls.
Du installerar senaste versionen av Ambit-sync pluggen http:/
Quote from Lars Mörrby on 8 May 2013, 16:56Fråga - någon som fått det att fungera med Ambit och Training Peaks?
(www.trainingpeaks.com)Jag körde betalversionen av TP ett tag tidigare och gillade dels deras ATP - Annual Training Plan, dels coachfunktionen som föreslog precis vad man skulle träna.
Fråga - någon som fått det att fungera med Ambit och Training Peaks?
(www.trainingpeaks.com)
Jag körde betalversionen av TP ett tag tidigare och gillade dels deras ATP - Annual Training Plan, dels coachfunktionen som föreslog precis vad man skulle träna.
Quote from Funbeat user on 8 May 2013, 19:59Stort tack Fredrik för ditt mail om hur man går till väga med att ladda upp filerna från min nya Ambit2 till Funbeat .Efter lite pyssel med Sportstracks och apparna, fungerar det nu kanonbra och det går snabbt att ladda upp kartor, pulsdiagram m.m.. Mycke
Stort tack Fredrik för ditt mail om hur man går till väga med att ladda upp filerna från min nya Ambit2 till Funbeat .Efter lite pyssel med Sportstracks och apparna, fungerar det nu kanonbra och det går snabbt att ladda upp kartor, pulsdiagram m.m.. Mycke
Quote from Funbeat user on 1 June 2013, 22:43Det verkar som om fler och fler börjar använda Suunto Ambit. Själv har jag skaffat en precis (kört med Garmin några år). Det skulle vara kanon om funbeat-gänget ändå vid tillfälle överväger att utveckla en uppladdningsfunktion.
Jag följde era råd om Spo
Det verkar som om fler och fler börjar använda Suunto Ambit. Själv har jag skaffat en precis (kört med Garmin några år). Det skulle vara kanon om funbeat-gänget ändå vid tillfälle överväger att utveckla en uppladdningsfunktion.
Jag följde era råd om Spo
Quote from Elias Engqvist on 2 June 2013, 08:52Skicka en fil till "cs at redhorse punkt se" så kan jag iaf kolla på det - har ingen sån klocka själv...
Skicka en fil till "cs at redhorse punkt se" så kan jag iaf kolla på det - har ingen sån klocka själv...
Quote from Funbeat user on 2 June 2013, 09:25För mig har exporten till Funbeat inte krånglat, men var lite struligt med importen när Ambit2 kom och dom ändrade import-formatet några gånger, men Ambit-plugginnen var snabb att anpassa, så bara man höll den uppdaterad funkade det. ST-s eget stöd för Am
För mig har exporten till Funbeat inte krånglat, men var lite struligt med importen när Ambit2 kom och dom ändrade import-formatet några gånger, men Ambit-plugginnen var snabb att anpassa, så bara man höll den uppdaterad funkade det. ST-s eget stöd för Am
Quote from Funbeat user on 2 June 2013, 12:43Hans: Kolla gärna också om de pass som du tidigare har exporterat från ST till funbeat fortfarande går att exportera. I så fall kan det vara något i datat för dina nyare pass som gör det. Lägg då gärna upp ett ärende här: http://code.google.com/p/st2funbe
Hans: Kolla gärna också om de pass som du tidigare har exporterat från ST till funbeat fortfarande går att exportera. I så fall kan det vara något i datat för dina nyare pass som gör det. Lägg då gärna upp ett ärende här: http://code.google.com/p/st2funbe
Quote from Funbeat user on 7 June 2013, 13:27Hallå!
Jag testade några utav länkarna i diskussionen men jag får det inte till att fungera, kan det bero på att jag använder Mac? I sådana fall, några tips hur jag kan gå tillväga? Låter ju supert om man hade kunnat ladda upp direkt till Funbeat!Trevli
Hallå!
Jag testade några utav länkarna i diskussionen men jag får det inte till att fungera, kan det bero på att jag använder Mac? I sådana fall, några tips hur jag kan gå tillväga? Låter ju supert om man hade kunnat ladda upp direkt till Funbeat!
Trevli
Quote from Funbeat user on 24 June 2013, 10:46@Malin, tyvärr finns inte Sporttracks för Mac. Tycker inte heller det funkar så bra med exporten från Sporttracks till Funbeat. Kartan kommer inte med, och mellantider är samma hela tiden. Väldigt få data kommer med.
@Malin, tyvärr finns inte Sporttracks för Mac. Tycker inte heller det funkar så bra med exporten från Sporttracks till Funbeat. Kartan kommer inte med, och mellantider är samma hela tiden. Väldigt få data kommer med.
Quote from Funbeat user on 24 June 2013, 20:33Har du problem med exporten ST till funbeat så läs mitt inlägg ett par steg upp om hur du kan lägga upp ett ärende. Får jag bara rätt data så att det går att återupprepa problemen så kan jag säkert lösa det.
Kolla allra först att du använder senaste versi
Har du problem med exporten ST till funbeat så läs mitt inlägg ett par steg upp om hur du kan lägga upp ett ärende. Får jag bara rätt data så att det går att återupprepa problemen så kan jag säkert lösa det.
Kolla allra först att du använder senaste versi