Quote from Guest on 28 March 2009, 05:26Hittade en nagelstor glasflisa i mitt sport contact-bakdäck idag, och den efterlämnade en ca 1 cm lång skåra djupt in i däcket.
Går det att laga?
Sätta en laglapp på insidan och fylla glipan med lim?Surt att köpa nytt, för däcket var splitternytt!
Hittade en nagelstor glasflisa i mitt sport contact-bakdäck idag, och den efterlämnade en ca 1 cm lång skåra djupt in i däcket.
Går det att laga?
Sätta en laglapp på insidan och fylla glipan med lim?
Surt att köpa nytt, för däcket var splitternytt!
Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 05:36Kycklingfile och björnklister!
Det lär inte hålla och däcket blir ojämnt. Använd sedan fram.
Kycklingfile och björnklister!
Det lär inte hålla och däcket blir ojämnt. Använd sedan fram.
Quote from ellen olsson on 28 March 2009, 09:36Det är väl kycklingfilé som orsakat hålet... 😉
Det är väl kycklingfilé som orsakat hålet... 😉
Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 10:28Alltid lika hjälpsamma svar på FB...
Alltid lika hjälpsamma svar på FB...
Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 11:06Hej Per,
jag har faktiskt i vissa fall satt en lapp på insidan med, i mina ögon, gott resultat. Det jag nämligen tror, är att ett hål i däcket möjliggör små flis att ta sig in, framförallt tillsammans med regnblöta vägar, och nöta slangen.Men som David
Hej Per,
jag har faktiskt i vissa fall satt en lapp på insidan med, i mina ögon, gott resultat. Det jag nämligen tror, är att ett hål i däcket möjliggör små flis att ta sig in, framförallt tillsammans med regnblöta vägar, och nöta slangen.
Men som David
Quote from ellen olsson on 28 March 2009, 11:13David gav ett bra generellt råd: Sätt det sämre däcket fram.
David gav ett bra generellt råd: Sätt det sämre däcket fram.
Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 14:07Cykelhandlaren tipsade om det bästa alternativet, fyll i garantibeviset och kom tilllbaka så får du ett nytt däck och en ny slang av Continental!
Låter helt klart som bäst alternativ!
Cykelhandlaren tipsade om det bästa alternativet, fyll i garantibeviset och kom tilllbaka så får du ett nytt däck och en ny slang av Continental!
Låter helt klart som bäst alternativ!
Quote from ellen olsson on 28 March 2009, 14:14*kollar almanackan*
Det var ett intressant alternativ. Hur resonerar de då?
*kollar almanackan*
Det var ett intressant alternativ. Hur resonerar de då?
Quote from Funbeat user on 28 March 2009, 15:38Står det Sport Contact på dina Supersonic?
Står det Sport Contact på dina Supersonic?
Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 09:26Näpp. Å därför är dom väl inte så himla sugna på att byta dom.
Vänligen
P.
Näpp. Å därför är dom väl inte så himla sugna på att byta dom.
Vänligen
P.