Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 12:02Jag har lagat däck på det sätt du beskriver, alltså med typ lapp på insidan. Men inte med vanlig lagningslapp, utan med typ silvertejp som har inbyggd armering. Utan armering riskerar slangen att krypa ut, även om det sitter en laglapp i vägen. Den är hel
Jag har lagat däck på det sätt du beskriver, alltså med typ lapp på insidan. Men inte med vanlig lagningslapp, utan med typ silvertejp som har inbyggd armering. Utan armering riskerar slangen att krypa ut, även om det sitter en laglapp i vägen. Den är hel
Quote from Funbeat user on 29 March 2009, 12:17Låter ju som ngt jag inte skulle vilja testa på alls.. risken är för hög..
Om mna nu ska sätta det "lagade" fram och däcket fallerar pga att sprickan inte orkar hålla ihop och däcket kollapsar, då lär d blir åka av..
Bak är ju risken detsamma.. punka ä
Låter ju som ngt jag inte skulle vilja testa på alls.. risken är för hög..
Om mna nu ska sätta det "lagade" fram och däcket fallerar pga att sprickan inte orkar hålla ihop och däcket kollapsar, då lär d blir åka av..
Bak är ju risken detsamma.. punka ä
Quote from Bertil Nolheim on 30 March 2009, 09:14Små ytliga skador har jag fyllt med LiquiSole för att hindra att grus sätter sig och gnager hål på punkteringsskyddet. LiquiSole är väldigt slitstarkt.
Små ytliga skador har jag fyllt med LiquiSole för att hindra att grus sätter sig och gnager hål på punkteringsskyddet. LiquiSole är väldigt slitstarkt.
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 11:12Varför är det bättre att ha det sämre däcket fram än bak?
Varför är det bättre att ha det sämre däcket fram än bak?
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 12:22Bakhjulet hårdare belastat än framhjulet
Tror jag...
Bakhjulet hårdare belastat än framhjulet
Tror jag...
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 12:50Om man kvaddar fälgen pga punkan så är det billigare att göra det på framfälgen??
en högst okvallifiserad gissning!
Om man kvaddar fälgen pga punkan så är det billigare att göra det på framfälgen??
en högst okvallifiserad gissning!
Quote from ellen olsson on 30 March 2009, 13:12> Små ytliga skador har jag fyllt med LiquiSole för att hindra att grus sätter sig och gnager hål på punkteringsskyddet. LiquiSole är väldigt slitstarkt.
LiquiSeam borde väl kunna vara ännu bättre? Jag har dock inte prövat. Jag tar ett nytt däck från "la
> Små ytliga skador har jag fyllt med LiquiSole för att hindra att grus sätter sig och gnager hål på punkteringsskyddet. LiquiSole är väldigt slitstarkt.
LiquiSeam borde väl kunna vara ännu bättre? Jag har dock inte prövat. Jag tar ett nytt däck från "la
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 13:37Varför inte åka till Biltema och köpa ett nytt däck...? Även om de inte kör med Ultra de Lux vad gäller kvalité, måste det väl i alla fall vara bättre än ett hemihopklistrat däck?
(ska jag ducka nu?)
Varför inte åka till Biltema och köpa ett nytt däck...? Även om de inte kör med Ultra de Lux vad gäller kvalité, måste det väl i alla fall vara bättre än ett hemihopklistrat däck?
(ska jag ducka nu?)
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 13:38Biltema har inga slicks vad jag vet! Plus att det biltemadäcket jag provade var halt som såpa så fort det blev blött!
Biltema har inga slicks vad jag vet! Plus att det biltemadäcket jag provade var halt som såpa så fort det blev blött!
Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 13:40Ah, oki. Bra svar. 🙂
Ah, oki. Bra svar. 🙂