Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLaga däck?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har lagat däck på det sätt du beskriver, alltså med typ lapp på insidan. Men inte med vanlig lagningslapp, utan med typ silvertejp som har inbyggd armering. Utan armering riskerar slangen att krypa ut, även om det sitter en laglapp i vägen. Den är hel

Låter ju som ngt jag inte skulle vilja testa på alls.. risken är för hög..

Om mna nu ska sätta det "lagade" fram och däcket fallerar pga att sprickan inte orkar hålla ihop och däcket kollapsar, då lär d blir åka av..

Bak är ju risken detsamma.. punka ä

Små ytliga skador har jag fyllt med LiquiSole för att hindra att grus sätter sig och gnager hål på punkteringsskyddet. LiquiSole är väldigt slitstarkt.

Varför är det bättre att ha det sämre däcket fram än bak?

Bakhjulet hårdare belastat än framhjulet

Tror jag...

Om man kvaddar fälgen pga punkan så är det billigare att göra det på framfälgen??

en högst okvallifiserad gissning!

> Små ytliga skador har jag fyllt med LiquiSole för att hindra att grus sätter sig och gnager hål på punkteringsskyddet. LiquiSole är väldigt slitstarkt.

LiquiSeam borde väl kunna vara ännu bättre? Jag har dock inte prövat. Jag tar ett nytt däck från "la

Varför inte åka till Biltema och köpa ett nytt däck...? Även om de inte kör med Ultra de Lux vad gäller kvalité, måste det väl i alla fall vara bättre än ett hemihopklistrat däck?

(ska jag ducka nu?)

Biltema har inga slicks vad jag vet! Plus att det biltemadäcket jag provade var halt som såpa så fort det blev blött!

Ah, oki. Bra svar. 🙂