Quote from Guest on 29 April 2014, 21:17Jag är en helt nybliven racercyklist, har väl klämt en 25 mil eller nåt på min nya racer.
Jag läser det mesta jag hittar på nätet om cykling, cyklar och underhåll mm och vad jag blir lite konfunderad över är att det inte verkar var nån som lagar punkterin
Jag är en helt nybliven racercyklist, har väl klämt en 25 mil eller nåt på min nya racer.
Jag läser det mesta jag hittar på nätet om cykling, cyklar och underhåll mm och vad jag blir lite konfunderad över är att det inte verkar var nån som lagar punkterin
Quote from Funbeat user on 29 April 2014, 21:27Laga. Slang? Nej vet du vad,
Ska man vara ärlig så visst kan man laga slangen om man vill. Men det är inte många som gör det, skulle jag tro. Men några finns det allt.
Det är upp till var och en om man vill laga eller byta.
Vänligen
P.
Laga. Slang? Nej vet du vad,
Ska man vara ärlig så visst kan man laga slangen om man vill. Men det är inte många som gör det, skulle jag tro. Men några finns det allt.
Det är upp till var och en om man vill laga eller byta.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 29 April 2014, 21:36OK! Och varför inte laga? Finns det någon teknisk anledning? (Går inte att lita på lagningen, sämre balans etc) Eller är det bara för att det är jobbigt och tråkigt?
OK! Och varför inte laga? Finns det någon teknisk anledning? (Går inte att lita på lagningen, sämre balans etc) Eller är det bara för att det är jobbigt och tråkigt?
Quote from Berit Bengtson on 29 April 2014, 21:39> Hur gör ni erfarna racercyklister?
> Lagar ni era trasiga slangar eller är det bara byta och slänga?Självklart tar man med den punkade slangen hem, lagar den och byter ut den som sitter i däcket.
På så sätt vet du att du har två välfungerande slang
> Hur gör ni erfarna racercyklister?
> Lagar ni era trasiga slangar eller är det bara byta och slänga?
Självklart tar man med den punkade slangen hem, lagar den och byter ut den som sitter i däcket.
På så sätt vet du att du har två välfungerande slang
Quote from Funbeat user on 29 April 2014, 21:42Kostar 30-60 spänn med en ny slang. Min tid är mer dyrbar än att sitta och laga en trasig slang.
Kostar 30-60 spänn med en ny slang. Min tid är mer dyrbar än att sitta och laga en trasig slang.
Quote from Funbeat user on 29 April 2014, 21:46Därför att en ny slang kostar 50-70 kr och jämfört med risken att lagningen inte håller är det en ganska låg kostnad. Har man bra däck kanske man får 1-3 punkteringar på en säsong vilket ger en totalkostnad på 70-200 kr. Själv cyklar jag 500 mil per år oc
Därför att en ny slang kostar 50-70 kr och jämfört med risken att lagningen inte håller är det en ganska låg kostnad. Har man bra däck kanske man får 1-3 punkteringar på en säsong vilket ger en totalkostnad på 70-200 kr. Själv cyklar jag 500 mil per år oc
Quote from Funbeat user on 29 April 2014, 21:49Bra synpunkter! Tack!
Bra synpunkter! Tack!
Quote from Funbeat user on 29 April 2014, 22:03Efter att ha haft en lagning som släppte efter att jag cyklat en halv säsong på den så lagar jag inte längre. Vill inte åka runt med känslan att en lagning kan "släppa" + risken för riktig punktering.
Tydligen ska materialet i moderna slangar vara svåra
Efter att ha haft en lagning som släppte efter att jag cyklat en halv säsong på den så lagar jag inte längre. Vill inte åka runt med känslan att en lagning kan "släppa" + risken för riktig punktering.
Tydligen ska materialet i moderna slangar vara svåra
Quote from Sandra Näslund on 29 April 2014, 22:192-pack Prestaslang för 29:00 på Decathlon - är det fortfarande värt att laga gamla slangar?
2-pack Prestaslang för 29:00 på Decathlon - är det fortfarande värt att laga gamla slangar?
Quote from Camilla Maunu on 29 April 2014, 22:52Vad är det bästa ur miljösynpunkt, laga slang eller köpa ny varje gång man får punka...?
Vad är det bästa ur miljösynpunkt, laga slang eller köpa ny varje gång man får punka...?