Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLaga punktering på racer
You need to log in to create posts and topics.

Man kan göra sjukt effektiva slangbellor och annat kul av gamla slangar. Men att laga den tar väl typ två minuter, så det är bra timpeng.

jag byta ute när jag cykla och ta hem de och laga de och byt tillbaka de för träning eller lägga den i min slang korg och använda de för min pendelhoj.

"En lagad, och använd, slang är självklart bättre än en ny, helt oanvänd."

Och hur tänkte du nu, Håkan. En slang åldras det vet du kanske, eller?

Vänligen

P.

Jag lagar. En rätt gjord lagning håller precis lika bra som en olagad slang så tekniskt finns det inga hinder. Som bonus vet jag att slangen inte har några dolda fel i övrigt.

Lagar gör jag i soffan framför TVn så det är inte direkt så att jag lägger ege

Som fler är inne på, det är väl mer en inställningsfråga ur resursförbrukningssynpunkt om man väljer att laga sin slang eller inte, jag inbillar mej att det är mindre total miljöpåverkan med att laga slangen, så det gör jag ibland, men inte alltid, efters

Fyller på Jonas fråga.
"Vad har ni för fälgband?"

Jag har haft 7 punkor på en månad (ca 60 mil) - med original fäljbanden på mina planet-x hjul. Bytte till Velox för en vecka sedan, hoppas att det kommer att funka bättre - inga punkor än iaf..

Hur är det med latex slangar? Märks det stor skillnad i punk

Slangar kan jag inte säga så mycket om men sedan jag börjat med Velox fälgband på alla familjens hjul har punkafrekvensen minskat drastiskt.

Lagar heller aldrig punktering.

Sedan jag och frugan började med cykling/triathlon för 5 år sedan har vi fått totalt 2 punka på de 9 cyklarna som har passerat.
Olika hjul & har ingen aning om vad det sitter för fälgband på med däremot har däcken i stort

Lagar inte längre slangar, köper dom från Rose för 36 kr styck.

Men senast när jag och en cykelkompis var till Biltema så fick jag punka.
Bytte slang, kompisen tog vara på min trasiga.

Vi cyklade hemåt. Kompisen hade köpt tre cykeldäck på Biltema som ha