Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonLaga våtdräkt
You need to log in to create posts and topics.

Slog upp en lite reva i min våtdräkt under helgen. Den gick inte rakt igenom men öppnade en flik i det yttersta gummit. När dräkten är avtagen så faller allt tillbaka på plats så att säga, men när den är påtagen så sträcks det ut.

Hur fixar man sånt? Som

Det finns lim att köpa på dyk affärer, som man kan limma våtdräkter med.

Perfekt. Allt jag behövde veta om lagningen.

Då har vi bara kroppsanpassningen kvar. Går det att fixa den med eller ska jag försöka byta modell. Vore synd för jag trivs bra i den annars. Framförallt fungerar den definitivt i 6 gradigt vatten som det var

Repair Extreme från Plastic Padding funkar helt perfekt. Finns på Clas Ohlson och dylika affärer. Min reva syns inte längre.
/Patrik

Små flikar (nagelrevor) går bra att laga med vanligt kontaktlim också. Ifall man inte har tillgång till specialsuperduperbästalimmet. Iaf har det funkat på min.

Per, mitt tips är att du använder Biltemas gummilim för stövlar mm funkade utmärkt för mig!

Har idag varit på en dykfirma i stan som heter Divex. De sålde ett lim till mig för 90 spänn. en rejält stor burk. Typ större kaffekopp. Jag fick välja på ett som man härdade med värmepisotl och ett som inte behövde värme. Då jag råkar ha en sån så valde

Låter bra att du fick ordning på din våtdräkt.
Har lagat min med några gånger med Neoprenlim(härdning i rumstemp).
Lena, på LeWa Sport säljer Neoprenlim 40 g á 75 kr.