Quote from Guest on 29 January 2008, 16:49Tänkte höra efter med expertpanelen var man får tag på en lampa till ett framlyse Sigma Mirage Evo.
Alltså själva lampan har jag tappat i golvet så den funkar inte. Var på lampbutiken på lunchen och de sa att det var en specallampa och att jag nog var tv
Tänkte höra efter med expertpanelen var man får tag på en lampa till ett framlyse Sigma Mirage Evo.
Alltså själva lampan har jag tappat i golvet så den funkar inte. Var på lampbutiken på lunchen och de sa att det var en specallampa och att jag nog var tv
Quote from Michael R on 29 January 2008, 16:59Har själv funderat på om det är speciallampor som sitter i.
En ny lampa hittade jag för 110:- !!!
http://www.sefir.se/products_detail.php?menu=4&show_action=show_details&cat=aac18&pt_id=634&p_id=634&campaign_on=aac18Lite dyrt när en ny Mirage EVO kos
Har själv funderat på om det är speciallampor som sitter i.
En ny lampa hittade jag för 110:- !!!
http://www.sefir.se/products_detail.php?menu=4&show_action=show_details&cat=aac18&pt_id=634&p_id=634&campaign_on=aac18
Lite dyrt när en ny Mirage EVO kos
Quote from Johan Lindhoff on 29 January 2008, 20:51Jo Cyclecomponents har den (tror jag) men den är gömd under reservdelar:
http://213.180.94.142/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=1&funk=steg_tva&artgrp=748
Jo Cyclecomponents har den (tror jag) men den är gömd under reservdelar:
http://213.180.94.142/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?avd=1&funk=steg_tva&artgrp=748
Quote from Michael R on 29 January 2008, 22:37Japp, den måste det vara!
/E
Japp, den måste det vara!
/E
Quote from Nils Hylander on 29 January 2008, 22:47Stort tack för tipset!!! (t+)
Det blir till att lägga vinterbeställningen med en gång. Så då kommer följdfrågan....om någon nu läser det här...Ny kedja. Vad ska jag ha?
Behöver en ny till racern där jag har 10-delat och en ny till vinterhojjen där jag
Stort tack för tipset!!! (t+)
Det blir till att lägga vinterbeställningen med en gång. Så då kommer följdfrågan....om någon nu läser det här...
Ny kedja. Vad ska jag ha?
Behöver en ny till racern där jag har 10-delat och en ny till vinterhojjen där jag
Quote from Anders Wallerstedt on 30 January 2008, 08:15hej Annika,
Det går inte att dela kedja mellan sju och tiodelat.(bredden på länkarna skiljer)
Du behöver inte köpa den finaste kedjan, bara det är en för tiodelat.(dyrare kedja -> lättare &/eller håller fler mil.)
Racerslang, vilken som, det är däcket so
hej Annika,
Det går inte att dela kedja mellan sju och tiodelat.(bredden på länkarna skiljer)
Du behöver inte köpa den finaste kedjan, bara det är en för tiodelat.(dyrare kedja -> lättare &/eller håller fler mil.)
Racerslang, vilken som, det är däcket so
Quote from Emma Sjöberg on 30 January 2008, 08:37Men hur var det med kejdebyte nu då, ska man inte byta kasset då också?
Annika, hur mycket har du kört på cykeln? Nu blir ju jag fundersam om jag måste joxa med min lila kärlek också..
Men hur var det med kejdebyte nu då, ska man inte byta kasset då också?
Annika, hur mycket har du kört på cykeln? Nu blir ju jag fundersam om jag måste joxa med min lila kärlek också..
Quote from Berit Bengtson on 30 January 2008, 09:14Det är inte alls säkert att en dyrare kedja är vare sig lättare eller ger längre livslängd.
Åtminstone när det gäller Shimanos HG-kedjor.
Tester av tre olika HG-kedjor visade att de hade samma vikt och inte ens den dyra DA/XTR-kedjan hade särskilt mkt län
Det är inte alls säkert att en dyrare kedja är vare sig lättare eller ger längre livslängd.
Åtminstone när det gäller Shimanos HG-kedjor.
Tester av tre olika HG-kedjor visade att de hade samma vikt och inte ens den dyra DA/XTR-kedjan hade särskilt mkt län
Quote from Ingemar Lindgren on 30 January 2008, 10:10Toppentips Hakan! Det blir fram med tumstocken ikvall - hoppas inte barnen har brutit sonder allihop bara...
Toppentips Hakan! Det blir fram med tumstocken ikvall - hoppas inte barnen har brutit sonder allihop bara...
Quote from Nils Hylander on 30 January 2008, 21:36Tack för ytterligare ett toppensvar Håkan. Måste få passa på att ge dig komplimanger för hur kloka svar du ger på frågor man har om ditten och datten. Du är en av de mest kompetenta och mest pålästa "cykelvetare" jag stött på!!! 🙂 Tur att det finns såda
Tack för ytterligare ett toppensvar Håkan. Måste få passa på att ge dig komplimanger för hur kloka svar du ger på frågor man har om ditten och datten. Du är en av de mest kompetenta och mest pålästa "cykelvetare" jag stött på!!! 🙂 Tur att det finns såda