Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonLCHF kost och tävling
You need to log in to create posts and topics.

12

Har själv bara läst recensioner av Ferrys Food och Jonas Coltings "Jag vill bara se bra ut naken". Menar de verkligen att man ska hålla sig borta från snabba kolhydrater under tävling också eller har jag missförstått?

Colting äter väl inte direkt en superstrikt lchf-diet, eftersom den endast tillåter 20-30g kolhydrater per dag.
Det Colting vänder sig emot är ju hur vi hela tiden hetsas att äta massor av kolhydrater för att prestera, havregrynsgröt till frukost, pasta t

Kolla på Coltings videodagbok från Ultraman, där pratar han om kolhydratknarkandet som han tillämpar på tävling.

Äter själv en blandning av LCHF och GI, tänker inte på det direkt, det bara blir så då många av recepten är väldigt goda. Har även slutat me

Jag kör LCHF sedan en lång tid.
Några mina erfarenheter, allså mina och ingen annans 🙂

Jag behöver inte äta några raffinerade kolisar för att prestera även om det är 91% i snittbelastning.

Jag har ändrat synen på raffinerade kolisa på tävling, jag behö

Den här föreläsningen är både rolig och tankvärd
http://urplay.se/157952

Tack för alla svar! Då låter det inte lika konstigt längre.

1½ timme utan kolhydrater är inget större problem tycker jag på hyfsat hög intensitet (>75%), men fortsätter jag längre utan att köra med kolhydrater från början så går jag rätt lätt in i vägge

Ja det låter som att du är på bra väg. Det tog ganska lång tid innan jag kunde köra hårt, kroppen skulle ändra till fett förbränning men nu är det fantastikt bra, jag kan köra mycket längre och hårdare på vatten nu än tidigare. Det är kämpigt i början men

Kanske dax att ta träningen till nästa nivå och börja med lchf?

Inte maten man blir tjock av utan för lite motion.

...edit OT

12