Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarLCHF-loppet
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar inte säga så många knyst eftersom det alltid blir en så infekterad debatt om den här kosten. Äter heller inte särskilt strikt så jag kan faktiskt inte påstå att följer dieten heller.

Det var väl en kul idé med ett lopp annars! Synd att det bl

Avocado! En kall öl vore väl bättre!

jag var visst inte riktigt ur tråden än 🙂

Efter målgång på årets Jättelångt! blev jag nästan tårögd. Där serverades riktiga korvar, kolgrillade av tävlingsledningen, tillsammans med massor av halloumi, potatissallad, jordgubbar och mycket annat gott o

Jag hade problem med min mage , sökte för det förra sommaren , har gjort flera olika kontroller , började pröva att ändra på maten och fick resultat ganska så omgående,. Äter inga rotfrukter , pasta , ris , ljust bröd och dricker i stort sett bara vatten

Vad spännande Magnus! Vad säger sjukvården om att du ändrat kosten?

Jag kan säga att hos barnmorskan väljer jag att inte säga så mycket. På första besöket sa hon att "man bör äta som en diabetiker" och gav mig en broschyr om tallriksmodellen från Livsme

Härligt att höra Magnus! Hoppas att det fortsätter så!
Jag mår också som en prins!

Flindra.. Är du gravid nu? Är suget ett sånt där konstigt sug som gravida kvinnor får?

40 kg?? Oj! Själv gick jag upp 13 resp 17 kg med mina knoddar och åt ungefär som jag brukar.

Själv tycker jag nog att SLV:s kostrekommendationer är bra och vill man följa dem och verkligen följer dem och äter efter sitt behov - inte efter sin hunger/sitt

Ja det är jag, för tredje gången. Nja konstigt sug kan man väl inte säga. Bara väldigt hungrig och det gick inte att bli mätt. Nu vet jag bättre och fyller på med mer fett, då behöver jag inte äta alls lika mycket (och ofta).

Tallriksmodellen fungerar s

Ah, det vet jag inte om det gjorde Flindra. Jag åt inte efter någon modell utan som jag brukar. Varken mer eller mindre. På min tid (1999 och 2003) sa man att man inte skulle äta för två så då gjorde jag inte det. Visst blev jag också sugen på en hel del

Tvångsmatningen är nog avskaffad för det stora flertalet i Sverige.