Quote from Guest on 3 October 2007, 14:58Hej!
Jag går 3:e året på gymnasiet och läser nu Idrott och Hälsa B. Jag ska då leda en idrottslektion i löpning (alla har fått välja en egen idrott). Och min fråga är om ni har några idéer eller förslag på vad den kan innehålla? Uppvärmning och Stretchin
Hej!
Jag går 3:e året på gymnasiet och läser nu Idrott och Hälsa B. Jag ska då leda en idrottslektion i löpning (alla har fått välja en egen idrott). Och min fråga är om ni har några idéer eller förslag på vad den kan innehålla? Uppvärmning och Stretchin
Quote from Funbeat user on 3 October 2007, 15:08Är helt nybörjare på löpning o vet att när jag gick i gymnasiet fanns det en liten slinga i en liten park bredvid skolan vi fick springa lite då o då, ganska tråkigt... Men det är ju en bra träningsform! 🙂
Börja m uppvärmning o stretch, sen skulle jag
Är helt nybörjare på löpning o vet att när jag gick i gymnasiet fanns det en liten slinga i en liten park bredvid skolan vi fick springa lite då o då, ganska tråkigt... Men det är ju en bra träningsform! 🙂
Börja m uppvärmning o stretch, sen skulle jag
Quote from Galderma Fritidsförening on 3 October 2007, 15:27Jag tycker Lindas upplägg verkar bra.
Kan ju vara bra att gå igenom hur man lägger upp fartlekar, intervall och sånt samt att man får prova det - Individuellt, i små grupper eller helklass. Det är inte många som vet vad det är för nått och vad man kan gö
Jag tycker Lindas upplägg verkar bra.
Kan ju vara bra att gå igenom hur man lägger upp fartlekar, intervall och sånt samt att man får prova det - Individuellt, i små grupper eller helklass. Det är inte många som vet vad det är för nått och vad man kan gö
Quote from Urban Nilsson on 3 October 2007, 15:32Löpskolning!
Finns på marathon.se. Ett kort men viktigt inslag i en löpares liv.
- Uppvärmning (lätt jogg)
- Löpskolning
- Löpning
- Fartlek
- 3-4 backintervaller
- Nedvärmning (lätt jogg)
- Stretch
Löpskolning!
Finns på marathon.se. Ett kort men viktigt inslag i en löpares liv.
- Uppvärmning (lätt jogg)
- Löpskolning
- Löpning
- Fartlek
- 3-4 backintervaller
- Nedvärmning (lätt jogg)
- Stretch
Quote from Funbeat user on 3 October 2007, 15:33två tips:
* strunta i situps, gör plankan istället. det är inte många som behöver bli starkare i just den rörelsen som situps utgör.
* löpteknik är viktigt. gå igenom noga hur man springer och kolla alla.
två tips:
* strunta i situps, gör plankan istället. det är inte många som behöver bli starkare i just den rörelsen som situps utgör.
* löpteknik är viktigt. gå igenom noga hur man springer och kolla alla.
Quote from Kicki K on 3 October 2007, 15:48Jag skulle vilja lära och ha valt att försöka lära ut ett bra löpsteg. Träna på att springa ”rätt”.
Huvuddelen av lektionen skulle vara att springa ekonomiskt på längre distanser.
Svårighetsökningen blir väl att fortfarande hålla ”rätt” löpsteg i uppför
Jag skulle vilja lära och ha valt att försöka lära ut ett bra löpsteg. Träna på att springa ”rätt”.
Huvuddelen av lektionen skulle vara att springa ekonomiskt på längre distanser.
Svårighetsökningen blir väl att fortfarande hålla ”rätt” löpsteg i uppför
Quote from Funbeat user on 6 October 2007, 16:57Tack för alla svar! Ni har definitivt gett mig lite idéer. 😉
Tack för alla svar! Ni har definitivt gett mig lite idéer. 😉