Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLedsagare
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har en synskadad bekant på jobbet som springer med ledsagare. Jag vet inte hur det funkar med ledsagarservice i olika kommuner eller om det är brist på ledsagare. Men det kan ju vara en bra idé för oss som gillar att springa att hjälpa till så att syn

Vet du hur man gör när man ledsagar nån som springer? *nyfiken*

Jag har en arbetskompis, Henrik Rüffel, som har mycket dålig syn, men springer jäkligt fort. Han var med på paralympics i Kina på marathondistansen, men tyvärr klarade han inte värmen riktigt och hade krampproblem...
Jag har sprungit ledsagare åt honom et

Christer: Det finns självfallet inte någon specifik ledsagarservice för löpare, men du kan som funktionshindrad bli beviljad ledsagare på olika grunder. (Enligt LSS eller SOL, tror jag han förklarade.) Såvitt jag förstår får man sedan använda den tiden ti

Mmm, ung. så går det till ja.

Norska paralympicsteamet brukar ha bra träningsläger på Mallis.
Alla vill ha rulle på tandemparen. Där går det undan.

Nyss nämnda Henrik Rüffel var föredragshållare för Team Stockholm Marathon i vintras. Mycket inspirerande. Om man nån gång tycker det känns besvärligt att springa i regn, mörker, taskigt underlag osv. så är det bara att tänka att Rüffel förmodligen är ute

Det kan inte vara så lätt för Rüffel att hitta ledsagare - inte många som håller hans fart! Han är en ruggigt imponerande idrottsman, helt klart.

Tillhör dem som haft förmånen att ledsaga synskadade.
Det är definitivt mycket lättare an vad man tror.

Senast hjälpte jag en tysk som skulle klara över 100K på 24H!!!!!!!!!!!!!!!!!
Förra gången kom han 103K. Nu blev det 105.
Jag var den som tog hand om

Häftigt arrangemang K-G...har du någon länk eller dyligt till dom där nio dagarna typ..D:

12