Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLedsen och besviken
You need to log in to create posts and topics.

12

Åh, jag känner mig ledsen och besviken idag!

En släkting till mig sitter i rullstol pga MS. Igår var hon inne i stan och hade bilen parkerad på en handikapplats. För att komma in i bilen och lyfta in rullstolen efter sig måste hon ha bildörren öppen full

Så väldigt tråkigt! Hoppas din släktings tumme läker fort.

Låter helt sjukt, om jag fattat rätt så slog cyklisten till dörren med avsikt att stänga den!
Att göra något sådant utan koll är en klar polisanmälan, kan dock bli rätt verkningslös då han smet.

Har inte själv märkt att handikapplatser skulle störa mer ä

@ Patric:

Ja, det var så min släkting uppfattade det, att det var för att "stänga" dörren. Om man kan kommer cyklande och sparkar eller knuffar till en bildörr i farten, då blir det en ganska okontrollerad stängning... Förutom personskada skulle det ju ä

Måtte vederbörande få punktering varje gång han cyklar

Beklämmande och ledsamt att höra! (t-) (t-) Hoppas det inte ger några komplikationer.

Hoppas också att den som gjorde det är reggad här och läser det så han vet vad han gjort!

Punktering både fram och bak, gärna en gång till när han lyckats byta slangar.

Än är den inte född, den sista idioten. Hoppas verkligen att det stoppar vid en klämd tumme.

Vänligen

P.

Det var inte så smart gjort av cyklisten. Man kan dock vända på det också, att det är farligt att öppna bildörrar som hinder på en cykelbana. Kan ju vara en med MS som kommer cyklande när dörren flyger upp och vi har samma argumentation åt andra hållet...

Cyklistens beteende är oförlåtligt, men i samma mening så måste jag säga att det är lätt att göra dumma grejor när man är arg, grejor man ångrar i samma stund man gjort dem.

I vilket fall som helst så hoppas jag att din släkting repar sig fort och inte f

12