Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarLejonbragden
You need to log in to create posts and topics.

Lejonbragden var 1984 Sveriges första sanktionerade ultralopp, loppet som man med fog kan säga lade grunden för ultradistanslöpningen i Sverige.

Lejonbragden avhölls fyra gånger 1984-1987 och Rune Larsson vann alla gånger. Tyvärr lade Lugi Friidrott ner

Jag var en av dessa som var med alla 4 åren i Lund.
Hoppas klara 50K nästa år.

I sämsta fall blir jag funktionär.
Det är skitkul att vara funktionär. (t+)
Tävlingsledare ännu roligare.

Hoppas att ni fortsätter med detta lopp i ett antal år, för jag hade gärna velat vara med, men det dröjer många år innan jag är redo för dom sträckorna tyvärr.

Så länge intresset finns kommer nog loppet att finnas kvar. Det behövs ett lopp av denna art i sydsverige.

Kul att Lund är på tapeten!

Efterlyser mer information beträffande kostnad, maxtid, läsbar karta, ev bespisning längs banan 😉 etc.

Det kommer. Var så säker.

Något modernare karta publicerad 😉

Det finns ingen karta på den sidan.

Kartan finns än så länge bara på facebooksidan.

http://www.facebook.com/lejonbragden

Tack Magnus! Då har jag den exakta bansträckningen klar för mig.

För dem som inte är bekanta med Lund:
Den vänstra halvan går genom område med universitetsinstitutioner, den högra genom bostadsområdet Östra Torn. Hela sträckan går på asfalterade gång-/c

Och för att snabbt svara på frågan om bespisning. Menyn får vi nog återkomma till, men eftersom banan ser ut som den gör behöver vi bara ha support på ett enda ställe längs midjan, och detta ställe passeras två gånger per 10k-varv.