Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonLicens eller inte?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har försökt luska ut om man behöver tävlingslicens eller inte när man startar i motionsklassen på triathlon, men lyckas inte reda ut begreppen riktigt. Inte heller fattar jag om man måste vara medlem i en klubb för att starta (motionsklassen återigen.

Tävlingsklass: Licens krävs. För att lösa licens måste man vara medlem i en förening ansluten till triathlonförbundet.

Motionsklass: varken licens eller föreningstillhörighet krävs.

Tack, det var det jag trodde. Men jag blev osäker när jag in på en anmälningsblankett online och såg att klubbtillhörighet var obligatorisk att fylla i. Hur gör man där (eller var jag på fel blankett, tro?)

vilken tävling var det?

Furulundstriaden den 8/6.

Det kan kanske vara värt att fundera över att skaffa licens också. Jag brukar tjäna in licenskostnaden åtminstone 2-3 gånger om varje år... 🙂
Klubbtillhörighet är kanske knepigare men varför inte t.ex. föreslå Axa att de ansluter Axa Sportsclub till Tr

Hur tjänar du in licenskostnaden? Är det billigare anmälningsavgift om man har licens eller tänker du på endagslicens?

> Hur tjänar du in licenskostnaden? Är det billigare anmälningsavgift om man har licens eller tänker du på endagslicens?

- Jag uttnyttjar ett eller flera licenserbjudanden. Det brukar finnas ett antal bra sådana varje år.
- Den accepteras istället för lä

Åh, Furulundstriaden! Där tävlade vi hela familjen förra året. Maken tävlade alldeles jättebra utan licens i motionsklassen.

Sara:
Furulundstriaden är tänkt att bli min premiärtriathlon. Är det en bra triathlon att börja på, tycker du?

12