Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonLicens eller inte?
You need to log in to create posts and topics.

12

Den har jag fått tips om som debut-triathlon.

Den hittar jag inte, var och när? Låter kanon för mig och kanske kan jag locka med en annan "göbbe" att köra med mig till den...

Jag tror den går nån mil från Halmstad tidigt på säsongen.

edit: den finns i förbundets tävlingskalender. Tävlingen går 8 juni.

http://www1.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=44122

Tack för länken, Anders!
Där fanns ju bl a info om att det var max 10st/bana i simningen. Men hur är det - om det är 15st startande i motionsklassen, är vi ensamma i bassängen då? Eller körs flera klasser samtidigt?
(Behöver veta om jag måste träna på at

Jag hade svårt att se vilka distanser de va? Känns som de skulle stå tydligare. Eller så är de kanske ja som inte kollar tillräckligt noga??

Det är troligt att alla klasser som tävlar på samma sträcka startar samtidigt. Ifjol startade minst 36st i motionsklasserna så räkna med att det blir åtminstone 40 startande.

Fredrik: Oj då, blir det så många i bassängen samtidigt?!
Får man ha snorkel...?

Jag tycker licensen betalar sig själv iom försäkringen, den gäller ju även träning. Sen tillkommer ju div. erbjudanden utöver samt att det är behändigare att anmäla sig.

Furulundstriaden funkar fint som första triathlon! I och med att det är simning i bassäng så kan det kännas tryggare än öppet vatten. Visst kan det vara lite trångt i bassängen, men det brukar funka ganska bra ändå. Kanske inte blir några voltvändningar b

12