Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonLidingö Triathlon
You need to log in to create posts and topics.

Asfalt

Edit: Terräng ska det vara. Tävlingen heter Lidingö Triathlon _Terräng_
Utan att ange det sista så _ska_ det vara asfalt.

Det här låter jättekul!! Jättebra att de har motionsklass. Jag ska nog testa att starta i motionsklass denna säsong men jag undrar - är det ingen tidtagning i motionsklasserna?

Å hur kommer det sig att det är dyrare (?) att starta i tävlingsklass?

Och en fråga till...jag såg i resultatlistan att tjejerna hade tider på ca 50-70 minuter på cyklingen. Är det verkligen cykling på landsväg dvs asvalt i 20 km?? Det kan inte stämma!! Eller tar växlingen så lång tid?

De har väl cyklat 30 km....eller?

edit: eh.....nej, det har de ju inte.......

Hmmm.

Jag börjar mer och mer undra vad i h-vete jag gett mig in på, hur ska det här gå ?! Jag menar på pappret ser det ju så himla "snällt" ut hela grejen men ändå.... (#) Jag kommer måsta träna en hel massa.

Jag kollade din kalender, Josefin......du har visst INGET att bekymra dig om! (t+)

Hej, det är inte asfalt. Cykling och löpning sker främst i Lidingöloppsspåret, dvs på motionsspår i skogen. Kul tävling!
Hälsar plats 14 2007

Nuu, fick jag upp bilderna - det fungerade inte tidigare. Ja, nu ser man ju att det är skogscyklar de åker på.

Jag har två ök till mtb. En dämpad bak och en stel fram och bak. Den sistnämnde använder jag som vinterträningscykel på grusväg, asfalt etc. V

Shit. vem vill köra i skogen. Äntligen fick jag en bra anledning att ta bort den här tävlingen från min kalender 🙂

Annika: Det går att köra Lidingöloppet på vad som helst. Dämpare är onödigt, det är jämnt underlag (bred stig cirka 1,5 meter) men rätt kuperat bitvis. Inga långa backar (om inte Aborrbacken ingår, den är inte att leka med, fast ändå över på 600-800 meter