Quote from Guest on 22 September 2010, 15:06Jag har skickat fråga till de ansvariga på Lidingöloppet om hur stark Powerade de skall servera. Jag fick först svaret att den skulle vara lite utspädd. Då jag frågade om hur utspädd, hälften så stark, tredjedel, eller? Så fick jag svaret att de inte har
Jag har skickat fråga till de ansvariga på Lidingöloppet om hur stark Powerade de skall servera. Jag fick först svaret att den skulle vara lite utspädd. Då jag frågade om hur utspädd, hälften så stark, tredjedel, eller? Så fick jag svaret att de inte har
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 15:16De gör den nog på plats så det kan säkert variera från person till person... Är su osäker så ta med egen. Jag har köpt gen och brustabletter så kör jag vatten... Så man vet att man inte reagerar fel.
Drack för stark när jag sprang sist och det kändes som
De gör den nog på plats så det kan säkert variera från person till person... Är su osäker så ta med egen. Jag har köpt gen och brustabletter så kör jag vatten... Så man vet att man inte reagerar fel.
Drack för stark när jag sprang sist och det kändes som
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 18:23Drick vatten. En 3-milstävling är ju över snabbare än fort. Om träningsläsken är utspädd eller inte spelar nada roll.
Drick vatten. En 3-milstävling är ju över snabbare än fort. Om träningsläsken är utspädd eller inte spelar nada roll.
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 19:06Min erfarenhet är att de är duktiga på att blanda lagom koncentration (dvs ganska svag) och lagom temperatur (dvs inte så kall) på Lidingöloppet.
Min erfarenhet är att de är duktiga på att blanda lagom koncentration (dvs ganska svag) och lagom temperatur (dvs inte så kall) på Lidingöloppet.
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 19:06För de flesta går det lättare att springa med ett tillskott av kolhydrater under lopp som tar så här lång tid. Det lilla som finns i musklerna tar slut. Och hjärnan blir också glad av att få energi under strapatserna. Det är dock helt ok att lufsa runt oc
För de flesta går det lättare att springa med ett tillskott av kolhydrater under lopp som tar så här lång tid. Det lilla som finns i musklerna tar slut. Och hjärnan blir också glad av att få energi under strapatserna. Det är dock helt ok att lufsa runt oc
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 19:42Är det inte så att Powerade innehåller sötningsmedel?
Tror att det var den blåa flaskan jag läste innehållsförteckningen på. När jag kollar Powerades hemsida så står det inget om det.
Är det någon som vet säkert hur det är med sötningsmedel i?
Är det inte så att Powerade innehåller sötningsmedel?
Tror att det var den blåa flaskan jag läste innehållsförteckningen på. När jag kollar Powerades hemsida så står det inget om det.
Är det någon som vet säkert hur det är med sötningsmedel i?
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 20:00innehåll: Vatten, dextros, maltodextrin, surhetsreglerande medel (E330, natrium- och kaliumcitrat), arom, stabiliseringsämnen/
stabilisator (E414, E445), sötningsmedel (aspartam, acesulfam K), färgämnen (E133). Innehåller en fenylalaninkälla.
enligt: http
innehåll: Vatten, dextros, maltodextrin, surhetsreglerande medel (E330, natrium- och kaliumcitrat), arom, stabiliseringsämnen/
stabilisator (E414, E445), sötningsmedel (aspartam, acesulfam K), färgämnen (E133). Innehåller en fenylalaninkälla.
enligt: http
Quote from Funbeat user on 22 September 2010, 20:44Tack! Då var det som jag trodde.
Personligen bör jag inte inta sötningsmedel pga underproduktion i sköldkörteln, för det finns en ökad risk att försämring sker med sötningsmedel - den risken är det inte värt.
Jag håller mig till vatten på lördag 🙂
L
Tack! Då var det som jag trodde.
Personligen bör jag inte inta sötningsmedel pga underproduktion i sköldkörteln, för det finns en ökad risk att försämring sker med sötningsmedel - den risken är det inte värt.
Jag håller mig till vatten på lördag 🙂
L
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 22:48Dumma dumma mig drack mot bättre vetande Poweraide och kräktes fyra gånger sista milen. Tappade lätt en kvart och ska aldrig dricka blå kräksirap igen, usch.
Dumma dumma mig drack mot bättre vetande Poweraide och kräktes fyra gånger sista milen. Tappade lätt en kvart och ska aldrig dricka blå kräksirap igen, usch.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 08:23Saxat från http://www.aktavara.org/guide.aspx?r_id=28035
"E 133 - Briljantblått FCF (färgämne)
E-nummer Färgämnen. 27 okt.
FUNKTION
Färgämne som ger blå kulör.
FRAMSTÄLLNING
Syntetiskt framställt.
ANVÄNDNINGSOMRÅDE
Används i t. ex. konserverade ärtor.
KÄ
Saxat från http://www.aktavara.org/guide.aspx?r_id=28035
"E 133 - Briljantblått FCF (färgämne)
E-nummer Färgämnen. 27 okt.