Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

tjenare gott folk..

Håller på att genomföra en svenskklassiker. Nästa på tur är lidingöloppet. Bor i gbg och springer därför en del i skatås. Jag har en fråga om det går att jamföra terrängen i skatås med terrängen i lidingö? Eller är det mer kuperat i l

mmm ok , låter inte omöjligt då. Det är bra att träna i skatås då inför LL? eller har du något bättre alternativ. Sprang milen igår på 45.45 i skatås. Hinner nog förbättra den något mer innan. Men just har jag 16 mil i benen på de 6 sista veckorna och det

Jag tror 2,5 mil räcker gott, mer än så kan slita om man inte vanligtvis springer 3 mil.

Jag har sprungit LL på lite under 2.30 när jag låg runt 43-44 min i Skatås så 2.40 är väl fullt realistiskt, kanske neråt 2.30 om du har uthålligheten.

uthållig hoppas jag att jag är. Frågan är ju om kroppen håller. Väger ju 98 kg, men är 193 lång... Tror du att det skulle räcka att komma up i 25-30 mil innan? eller är det för lite har ju som sagt 16 nu.

Jag springer sällan milen mycket under 50 minuter kuperat, men gjorde 19 km igår på 1:45 i lugnt tempo, siktade på 5:40-tempo, blev 5:33.

Jag räknar med att hamna nånstans mellan 2:45-3:00 på LL.
Att man är snabb på milen betyder inte att man får en bra

Runt stora delsjön är det ordentligt kuperat. Jag sprang åttan+båda delsjöarna och sedan åttan ett varv till igår och det blev 23,25km. Hoppas inte LL är värre kuperat än stora delsjön...

Magnus, springer du en del lång pass blir under 3:00 inga problem

Niklas, kan tipsa om rundan som går runt delsjöarna - åttan - milen, blir ca 24 km. Har fått det tipset från en LL-löpare. Kör du den några gånger innan LL så ska du nog vara i form!

På 60-talet fanns HT( Göteborgs Handel- och Sjöfartstidning )-loppet.
25K runt Delsjöarna.

När HT lades ner blev det ett 20K-lopp om jag minns rätt.
Dessa banor bör väl någon Solviking känna till.

En liten pärla när det gäller backträning i Skatås är de s.k. Hästbackarna. En ridstig som går mellan Åttan och Bertilssons stuga. Ridstigen går parallellt med vägen längs Lilla Delsjön fast en bit uppe i skogen.
http://www.funbeat.se/tracks/shownonav.asp

12