Quote from Guest on 25 July 2011, 21:47Jag och en kompis tänkte springa Lidingöloppsbanan (30 km) på träning. Har hittat karta på Lidingöloppets hemsida och det står att det är utmärkt med blåvita skyltar året runt - går det att hitta?
Vet att det finns en sån där sajt m GPS-filer att ladda ne
Jag och en kompis tänkte springa Lidingöloppsbanan (30 km) på träning. Har hittat karta på Lidingöloppets hemsida och det står att det är utmärkt med blåvita skyltar året runt - går det att hitta?
Vet att det finns en sån där sajt m GPS-filer att ladda ne
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 21:57Den är utmärkt hela vägen. Tog mig runt ca 2/3 i fredags och noterade att några markeringar saknas/är flyttade på två-tre ställen vilket gör att man lätt springer fel om man inte vet vart man ska.
Den är utmärkt hela vägen. Tog mig runt ca 2/3 i fredags och noterade att några markeringar saknas/är flyttade på två-tre ställen vilket gör att man lätt springer fel om man inte vet vart man ska.
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 21:59Vad gäller parkering gjorde jag som så att jag parkerade vid Lidingövallen och tog mig bort till Koltorp, knappt 2 km bort. Parkerar du vid målet - vilket har sina uppenbara fördelar - så blir det nog avsevärt längre att promenera till starten. Smaksak hu
Vad gäller parkering gjorde jag som så att jag parkerade vid Lidingövallen och tog mig bort till Koltorp, knappt 2 km bort. Parkerar du vid målet - vilket har sina uppenbara fördelar - så blir det nog avsevärt längre att promenera till starten. Smaksak hu
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 22:20Mitt minne är att den är tydligt utmärkt med undantag av ett parti (någonstans runt 7-8km ifrån starten) där det var lite oklart vart man skulle ta vägen och vi sprang fel när vi var där första gången i fjol.
Mitt minne är att den är tydligt utmärkt med undantag av ett parti (någonstans runt 7-8km ifrån starten) där det var lite oklart vart man skulle ta vägen och vi sprang fel när vi var där första gången i fjol.
Quote from Funbeat user on 25 July 2011, 23:14Visst går dt att springa fel, men i princip är det bra utmärkt. Stanna till varje km och läs om sevärdheterna som är beskrivna på kilometerskyltarna 🙂
Visst går dt att springa fel, men i princip är det bra utmärkt. Stanna till varje km och läs om sevärdheterna som är beskrivna på kilometerskyltarna 🙂
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 21:57Tack för tipsen!
Det verkar vara mindre än 3 km från mål till start, det borde man fixa till fots 🙂
Sen har jag på ett nästan mirakulöst sätt lyckats få in Google-kartan som finns på Lidingöloppets hemsida som en course i min 310XT så den borde jag kun
Tack för tipsen!
Det verkar vara mindre än 3 km från mål till start, det borde man fixa till fots 🙂
Sen har jag på ett nästan mirakulöst sätt lyckats få in Google-kartan som finns på Lidingöloppets hemsida som en course i min 310XT så den borde jag kun
Quote from Funbeat user on 26 July 2011, 23:30Om du behöver så kan jag skicka banan som gpx fil från min Garmin 405 när jag sprang 2010.
Här är en länk till banan som jag exporterade då till funbeat.
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=539724
Om du behöver så kan jag skicka banan som gpx fil från min Garmin 405 när jag sprang 2010.
Här är en länk till banan som jag exporterade då till funbeat.
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=539724
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 15:04Hm jag sprang samma dag som du lade in den här tråden. Jag tyckte det var dåligt uppmärkt på flera ställen med vägval vilket ökade mina km lite 🙂
Km-skyltarna däremot var intressanta.
Har du fått in banan i klockan borde det inte vara något problem.
Hm jag sprang samma dag som du lade in den här tråden. Jag tyckte det var dåligt uppmärkt på flera ställen med vägval vilket ökade mina km lite 🙂
Km-skyltarna däremot var intressanta.
Har du fått in banan i klockan borde det inte vara något problem.
Quote from Funbeat user on 31 July 2011, 19:37Tack Johan o Molnet för länkarna! (Fast det verkar inta som jag får se din Johan) Det var faktiskt förvånansvärt svårt att hitta gps-filer över banan.
Men nu har jag den både i min 310XT och i en Edge 705... det måste ju funka
Sen fick jag ju en snilleb
Tack Johan o Molnet för länkarna! (Fast det verkar inta som jag får se din Johan) Det var faktiskt förvånansvärt svårt att hitta gps-filer över banan.
Men nu har jag den både i min 310XT och i en Edge 705... det måste ju funka
Sen fick jag ju en snilleb
Quote from Funbeat user on 1 August 2011, 19:06Tack Johan
Tack Johan