Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Naturligtvis skulle jag vilja återse Lidköping på annat sätt än vid genomresa, och då särskilt dess fantastiska rådhus. Men tyvärr sammanfaller tävlingen i år med andra och något långvarigare åtaganden i Skövde. Ni får nöja er med minst Kjell som represen

Anita P....öka på passen ordentligt... redan idag...i natt. Klart som faan att det är Marathon som gäller å är du tävlandes för en klubb som är ansluten till Sveriges Fri så handlar det ju om SVENSKT MÄSTERSKAP....ref din bild så undrar jag om du verklige

Ja, nog alltid verkar det långt, men här finns ju proffs att ta hjälp av, och det är ju faktiskt fem månader kvar. Sen har man ju milen som reserv....:-)

Jag instämmer att Lidköping är en himla trevlig och fin stad, och i augusti lär den visa sin vackr

Ja du Kjell, du har verkligen rätt. De där härliga långpassen jag tänkt ägna vintern åt, VART tog de vägen??? Det ser INTE bra ut i min kalender...
O nu när jag äntligen kom igång igen så, alltså jag vill inte ens nämna det, för om man inte säger nåt så

Alltså, idag har jag nog bestämt mig. Jag ska springa mitt första maraton, här i Lidköping i augusti! Har tejpat Szalkai´s maratonprogram på kylskåpet. Hans v 5 får bli kommande v 13 program.

En fundering, ni som kan det här; Är det görviktigt att passen

Nu ligger inbjudan till Lidköpings Maraton / Lidköpings Stadslopp på:
http://www.lidkopingsis.se
Fyra varv i vår vackra stad....och man får hålla på i 6 timmar, det låter ju som en möjlighet!

Ser ut att bli fint väder på lördag:
http://www.vackertvader.se/lidk%C3%B6ping/10d

Jag ser fram emot tävlingen, skall bli spännande att se vad det är för någon bana

Peter; beskrivning på banan ligger på Lidköpings IS hemsida. Karta finns när du hämtar nr-lapp.

Kort beskrivning: Två varv på Framnäs IP, 9 km runt om i stan, varvning på F IP, sen 4 varv på bana nära Vänern (=fin utsikt), runt Tofta och Framnäs med varv

Ett av de mest vidriga åskväder jag sprungi i, vilket gjorde det tungt att springa i decimeterdjupt vatten. Men en ganska lätt bana i övrigt. Jag är väldigt nöjd (V)

12