Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om man söker fram tävlingar i Skåne kommer inte de som ligger registrerade i Malmö med -lite dumt, och lätt att man missar något intressant.

Litet bekymmer förvisso, men troligen också med en ganska enkel lösning...

Det är jätteenkelt att lösa:
Kolla i Skåne och kolla sedan i Malmö. Klart!

Det är lite svårare att lösa programmeringsmässigt eftersom städer jämställs med regioner i det här fallet. Det behövs en omarbetning av hur plats fungerar. Bäst vore om man först

Nja, det är jätteenkelt att komma runt problemet, men det kallar jag workaround och inte lösning. Nördsnack, jag vet (H)

Programmeringsmässigt kan det inte vara så svårt...en liten kontroll som kollar om man valt en region som innehåller sthlm, gbg eller malmö och i såfall välja fram både regionen och "huvudstaden".

Typ vid val "Norrland"

SELECT * FROM tavling WHERE regi

Jo, men det blir en speciallösning och sånt är i regel av ondo och skall undvikas så länge som möjligt. Jag ser hellre att Olle utvecklare funktionen så att den fungerar mer generellt för fler städer.

Eh, nu riskerar väl detta att bli tekniksnack, men det kan ju naturligtvis göras utan att det blir en speciallösning. Lägger man till städer så anger man ju bara i vilken region städerna ligger kompositionsmässigt... och när man sedan ska leta reda på all

ligger malmö i sverige för huvudtaget? Har aldrig vågat mig dit

Det mesta av Skåne har annan berggrund än resten av Sverige så rent geologiskt hör det inte hit. 🙂

lysande sara. he he

Det är snarare allt ovan Hallandsåsen som inte hör hit...