Quote from Guest on 20 May 2008, 14:11Om man söker fram tävlingar i Skåne kommer inte de som ligger registrerade i Malmö med -lite dumt, och lätt att man missar något intressant.
Litet bekymmer förvisso, men troligen också med en ganska enkel lösning...
Om man söker fram tävlingar i Skåne kommer inte de som ligger registrerade i Malmö med -lite dumt, och lätt att man missar något intressant.
Litet bekymmer förvisso, men troligen också med en ganska enkel lösning...
Quote from Camilla Höög on 20 May 2008, 14:21Det är jätteenkelt att lösa:
Kolla i Skåne och kolla sedan i Malmö. Klart!Det är lite svårare att lösa programmeringsmässigt eftersom städer jämställs med regioner i det här fallet. Det behövs en omarbetning av hur plats fungerar. Bäst vore om man först
Det är jätteenkelt att lösa:
Kolla i Skåne och kolla sedan i Malmö. Klart!
Det är lite svårare att lösa programmeringsmässigt eftersom städer jämställs med regioner i det här fallet. Det behövs en omarbetning av hur plats fungerar. Bäst vore om man först
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 17:01Nja, det är jätteenkelt att komma runt problemet, men det kallar jag workaround och inte lösning. Nördsnack, jag vet (H)
Nja, det är jätteenkelt att komma runt problemet, men det kallar jag workaround och inte lösning. Nördsnack, jag vet (H)
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 18:00Programmeringsmässigt kan det inte vara så svårt...en liten kontroll som kollar om man valt en region som innehåller sthlm, gbg eller malmö och i såfall välja fram både regionen och "huvudstaden".
Typ vid val "Norrland"
SELECT * FROM tavling WHERE regi
Programmeringsmässigt kan det inte vara så svårt...en liten kontroll som kollar om man valt en region som innehåller sthlm, gbg eller malmö och i såfall välja fram både regionen och "huvudstaden".
Typ vid val "Norrland"
SELECT * FROM tavling WHERE regi
Quote from Camilla Höög on 20 May 2008, 18:17Jo, men det blir en speciallösning och sånt är i regel av ondo och skall undvikas så länge som möjligt. Jag ser hellre att Olle utvecklare funktionen så att den fungerar mer generellt för fler städer.
Jo, men det blir en speciallösning och sånt är i regel av ondo och skall undvikas så länge som möjligt. Jag ser hellre att Olle utvecklare funktionen så att den fungerar mer generellt för fler städer.
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 19:35Eh, nu riskerar väl detta att bli tekniksnack, men det kan ju naturligtvis göras utan att det blir en speciallösning. Lägger man till städer så anger man ju bara i vilken region städerna ligger kompositionsmässigt... och när man sedan ska leta reda på all
Eh, nu riskerar väl detta att bli tekniksnack, men det kan ju naturligtvis göras utan att det blir en speciallösning. Lägger man till städer så anger man ju bara i vilken region städerna ligger kompositionsmässigt... och när man sedan ska leta reda på all
Quote from j sollerman on 20 May 2008, 19:47ligger malmö i sverige för huvudtaget? Har aldrig vågat mig dit
ligger malmö i sverige för huvudtaget? Har aldrig vågat mig dit
Quote from Lotta Lindström on 20 May 2008, 20:46Det mesta av Skåne har annan berggrund än resten av Sverige så rent geologiskt hör det inte hit. 🙂
Det mesta av Skåne har annan berggrund än resten av Sverige så rent geologiskt hör det inte hit. 🙂
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 20:47lysande sara. he he
lysande sara. he he
Quote from Funbeat user on 20 May 2008, 21:00Det är snarare allt ovan Hallandsåsen som inte hör hit...
Det är snarare allt ovan Hallandsåsen som inte hör hit...