Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatLilla Rågen?
You need to log in to create posts and topics.

12

Såg att sjön heter Lilla Rågen på kartan. Hos oss har den alltid hetat Lilla Rängen! Någon här som också tycker det ser konstigt ut?

Det verkar vara ett fel hos google maps. Både eniro och hittas kartor kallar den för "Lilla rängen" medans google maps säger "Lilla rågen" och funbeat använder sig av kartor från google maps.

Och för er som inte råkar kunna massor om geografin runt Linkö

Åh, en bad /sjötråd som handlar om Linköping /Östergötland! DÅ har jag en fråga; i brevlådan idag fick jag en av våra gratistidningar som bl.a hade en badplatsspecial! Jag /vi brukar åka till Viggeby och bada, men det är alltid roligt att prova nya ställe

Om du åker från Mjärdevi är det väl närmare åt andra hållet. Där tycker jag Svartåfors är en riktigt bra badplats. En bit att gå från parkeringen om man kommer med bil men det hindrar väl ingen på funbeat?

Susanne om du hittar min cykelblogg den 22 juni så ser du foton från Hallstad Ängar. En fin badplats, som ett "mini-Varamon" med mycket grunt vatten och sandbotten. Kolla rundan jag reggat. Hallstad Ängar ligger mellan 35 och 36 km markeringarna!

Hulta har du i närheten av 46 km markeringen!

hmm, så man ska ner till Rimforsa och sen svänga av (mot?)... I tidningens karta ser det ut att liggan _innan_ Viggeby! Nåja, det tål att kollas upp!
Tonny; Svartåfors utåt Ledberg-Kaga hållet? Hmmmjä, där har jag inte bra minnen ifrån! 😉 Men tack för ti

Hulta är vägen innan Viggeby. Det står Norra Fjälla på den. Hallstad Ängar ligger längre söderut.

Susse, du hann skriva ditt andra inlägg medan jag skrev mitt!, så min kommenatar vad ang. Hallstad ängar! 🙂 (men nu vet jag ju hur jag kommer till Hulta!) Mot vad är det skyltat när jag ska mot Hallstad ängar?

Jag minns inte skyltarna. Ulrika tror jag det står på skylten i Rimforsarondellen.

OH! Såg att vi tagit genvägen på min rundtur. Där ska du inte köra bil, det är bommar och stigar. Inte så lyckat. Förlåt!!

12