Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 10:56Jag har under många år kört med Vaude med Aeroflex, 35 liter. Haglöfs och flera andra tillverkare har liknande system där säcken inte ligger direkt an mot ryggen. Jag får med en tung HP, fullt ombyte och rätt mycket annat. Har cyklat i ösregn utan att det
Jag har under många år kört med Vaude med Aeroflex, 35 liter. Haglöfs och flera andra tillverkare har liknande system där säcken inte ligger direkt an mot ryggen. Jag får med en tung HP, fullt ombyte och rätt mycket annat. Har cyklat i ösregn utan att det
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 23:16Nu när det talas om cykeltillbehör skulle ja vilja fråga vart man får tag i bra "blöj-byxor" och sadelöverdrag med silikon elle va de nu e i dem.
Har kikat runt lite i de vanliga sportaffärerna som finns runt omkring men oftast passar de inte till min sm
Nu när det talas om cykeltillbehör skulle ja vilja fråga vart man får tag i bra "blöj-byxor" och sadelöverdrag med silikon elle va de nu e i dem.
Har kikat runt lite i de vanliga sportaffärerna som finns runt omkring men oftast passar de inte till min sm
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 05:16Filippa.. Kolla cykelbutiker, inte sportaffärer
Filippa.. Kolla cykelbutiker, inte sportaffärer
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 06:47cykelbyxor OCH silikonöverdrag?? No, no ,no ,no
Cykelbyxor finns hos Biltema, Intersport etc... men såna sadelöverdrag ska man inte ha. Man ska ha en hård sadel och sitta på sittbenen
cykelbyxor OCH silikonöverdrag?? No, no ,no ,no
Cykelbyxor finns hos Biltema, Intersport etc... men såna sadelöverdrag ska man inte ha. Man ska ha en hård sadel och sitta på sittbenen
Quote from Rasmus Olsson on 1 September 2011, 08:56Nej, inte sadelöverdrag, då blir det för mjukt. Du ska sitta på sittknölarna, har du för mjuk sadel så sjunker du ned och sitter på mjukdelarna och får ont.
Cykelkläder finnes lämpligast i cykelbutiker. Dock har vissa Stadium och Team Sportia Craftcykelk
Nej, inte sadelöverdrag, då blir det för mjukt. Du ska sitta på sittknölarna, har du för mjuk sadel så sjunker du ned och sitter på mjukdelarna och får ont.
Cykelkläder finnes lämpligast i cykelbutiker. Dock har vissa Stadium och Team Sportia Craftcykelk
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 18:38oki så icke båda delar va de låter som.. elle inte sadelöverdrag iaf..?! :S
tror även att ja kanske måste byta sadel (cykla dryga 6,5 mil 2 dagar sedan o har fortfarande ont över knölarna) försökte lära från bruses sadelskola om sadelns brädd men förstod
oki så icke båda delar va de låter som.. elle inte sadelöverdrag iaf..?! :S
tror även att ja kanske måste byta sadel (cykla dryga 6,5 mil 2 dagar sedan o har fortfarande ont över knölarna) försökte lära från bruses sadelskola om sadelns brädd men förstod
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 19:54Det blir bättre, lite tillvänjning får du räkna med
Det blir bättre, lite tillvänjning får du räkna med
Quote from Funbeat user on 1 September 2011, 19:56Jo, det brukar ömma ett tag i början, sedan ge med sig. Mina verkar ha gett upp för gott nu, för nu känner jag inte ens av det när jag startar upp cyklingen på våren.
Ja, jag mjukar och ställer cykeln när lappmöglet lägger sig.
Jo, det brukar ömma ett tag i början, sedan ge med sig. Mina verkar ha gett upp för gott nu, för nu känner jag inte ens av det när jag startar upp cyklingen på våren.
Ja, jag mjukar och ställer cykeln när lappmöglet lägger sig.
Quote from Funbeat user on 7 September 2011, 23:21Filipa>>Satsa på cykelbyxor med hängslen, så slipper du en tryckande resår över magen när sitter framåtböjd!
Filipa>>Satsa på cykelbyxor med hängslen, så slipper du en tryckande resår över magen när sitter framåtböjd!
Quote from Funbeat user on 8 September 2011, 13:36ok tack patric, ska titta efter sådana 🙂
ok tack patric, ska titta efter sådana 🙂