Quote from Guest on 17 June 2010, 23:21Min nya cykel är nu äntligen invigd som pendlarhoj fram och tillbaka till jobbet. Tanken är att cyklingen ska funka som alternativträning till min löpning. Det jag vet om cykling är i princip hur man framför en hoj...
Jag har nu lite frågor som dels rör
Min nya cykel är nu äntligen invigd som pendlarhoj fram och tillbaka till jobbet. Tanken är att cyklingen ska funka som alternativträning till min löpning. Det jag vet om cykling är i princip hur man framför en hoj...
Jag har nu lite frågor som dels rör
Quote from Funbeat user on 17 June 2010, 23:31Ta det lungt i starten. Du er nybørjar på sykkel og dine "sykkelmuskler" skal trenes sakte opp. Du skal ikke pådra deg skader i starten.
Selv om, som jeg tror, at du er i god form, så er det til løping, og ikke til sykling.Lette gir, med høy kadens/trå
Ta det lungt i starten. Du er nybørjar på sykkel og dine "sykkelmuskler" skal trenes sakte opp. Du skal ikke pådra deg skader i starten.
Selv om, som jeg tror, at du er i god form, så er det til løping, og ikke til sykling.
Lette gir, med høy kadens/trå
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 02:07Om du tänker dig att cykla varje dag finns det egentligen bara ett råd, ta det lugnt. Att 2 ggr/ varje dag hela veckan köra hårt är att beställa en överträning.
Om du tänker dig att cykla varje dag finns det egentligen bara ett råd, ta det lugnt. Att 2 ggr/ varje dag hela veckan köra hårt är att beställa en överträning.
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 08:24Jag har alltid med mig detta i en sadelväska: slang , däckverktyg, kolsyrepump samt ett multiverktyg med insex, skruvmejsel etc.
Jag har alltid med mig detta i en sadelväska: slang , däckverktyg, kolsyrepump samt ett multiverktyg med insex, skruvmejsel etc.
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 09:34Lånar tråden lite. Är det bättre med ett sånt multiverktyg än lösa insexnycklar? Jag inbillar mig att 3 lösa insexnycklar tar mindre plats. Vad behöver man skruvmejsel till tex?
Lånar tråden lite. Är det bättre med ett sånt multiverktyg än lösa insexnycklar? Jag inbillar mig att 3 lösa insexnycklar tar mindre plats. Vad behöver man skruvmejsel till tex?
Quote from Lena O on 18 June 2010, 09:35Vad behöver man insexnyckel till?? (#)
Vad behöver man insexnyckel till?? (#)
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 09:37Ja, Nina, jag tycker också att 3 tar mindre plats och ofta är de lite större och lättare att arbeta med. Jag går över cykeln, kolla efter vilka som behövs, och tar med bara dem. Jag kommer inte på någon annan skruv än den på mina pedaler.
Den enda gången
Ja, Nina, jag tycker också att 3 tar mindre plats och ofta är de lite större och lättare att arbeta med. Jag går över cykeln, kolla efter vilka som behövs, och tar med bara dem. Jag kommer inte på någon annan skruv än den på mina pedaler.
Den enda gången
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 09:39I mitt fall ... styrstammen, sadelposten, fästskruv för växelvajren, bromsvajren (crossbroms).
I mitt fall ... styrstammen, sadelposten, fästskruv för växelvajren, bromsvajren (crossbroms).
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 09:43Jag som cyklar på en relativt ny cykel har inte hittat de perfekta inställningarna på sadeln än. Jag flyttar även "runt" klossarna emellanåt. Sen började jag ha med mig en större insex när jag märkte att frambromsen satt "löst" på cykeln jag hade fram til
Jag som cyklar på en relativt ny cykel har inte hittat de perfekta inställningarna på sadeln än. Jag flyttar även "runt" klossarna emellanåt. Sen började jag ha med mig en större insex när jag märkte att frambromsen satt "löst" på cykeln jag hade fram til
Quote from Funbeat user on 18 June 2010, 10:26Tack för tipsen.
Jag har dessutom ytterligare frågor om pedaler. Det sitter just nu vanliga pedaler på cykeln, men tanken är att jag ska skaffa mig riktiga cykelskor och pedaler med clips. Vill helst ha kombinerade pedaler så jag enkelt kan cykla i vanli
Tack för tipsen.
Jag har dessutom ytterligare frågor om pedaler. Det sitter just nu vanliga pedaler på cykeln, men tanken är att jag ska skaffa mig riktiga cykelskor och pedaler med clips. Vill helst ha kombinerade pedaler så jag enkelt kan cykla i vanli