Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLite random frågor!
You need to log in to create posts and topics.

Hej hej!

1) Hur hårt brukar ni ligga på era träningspass, dvs hur nära ligger ni er maxprestation på distansen?

2) Jag fick tidigare svaret att det är dumt att i en uppbyggnadsfas ligga och träna anaerobt, dvs ge allt vad man har om man tex bara ska spr

1) Det varierar såklart med vilken typ av pass det är. Upp till 90% vill jag nog mena (om det är tiden).

2) Beror helt på hur långt över du ligger. Ditt 60m-tempo kan du inte hålla särskilt länge, eller hur?

3) Dum fråga, cyklister är förstås mesar som

1) Jag går ibland ganska nära max på träning, men aldrig lika länge som på tävling. Mycket sitter i huvudet också. Den fart som jag håller i en mil på träning kan jag springa en halvmara i om jag har nummerlapp på bröstet. Men då vilar jag typiskt dagen e

Tycker nog skidåkning är ett gränsfall. Kroppen ska inte ta upp några stötar från underlaget som i löpning och du lyfter faktiskt bara ett ben åt gången. Det aktiverar väldigt många muskelgrupper ja, men kan inte jämställas med löpning i påfrestningsnivå

1: Kör för det mesta ett pass i veckan där jag blir ganska "slut" och upp till två "halv-hårda". Övriga 2-3 är klart lättare. Kan dock inte jämföras med tävling som jag alltid laddar extra för och försöker få ut max...

2: Allt beror ju på vad man tränar