Quote from Guest on 13 December 2012, 14:29Hur gör ni? Jag kände mig i morse en smula tjock i halsen, gör fortfarande. Det känns också till och från som lite lock för öronen. Mitt löpschema ger att jag ska springa ikväll.
På eller av?
(Svårt att säga, jag vet. Å ena sidan vill jag mota bort den
Hur gör ni? Jag kände mig i morse en smula tjock i halsen, gör fortfarande. Det känns också till och från som lite lock för öronen. Mitt löpschema ger att jag ska springa ikväll.
På eller av?
(Svårt att säga, jag vet. Å ena sidan vill jag mota bort den
Quote from Funbeat user on 13 December 2012, 14:39Jag brukar köra (läs: överdosera) med röd solhatt (Echinaforce) under dagen och har inte halstramset gått över till eftermiddagen/kvällen så ställer jag in min träning. Däremot om specifikt halsen känns bättre så struntar jag i exvis snuva eller nysningar
Jag brukar köra (läs: överdosera) med röd solhatt (Echinaforce) under dagen och har inte halstramset gått över till eftermiddagen/kvällen så ställer jag in min träning. Däremot om specifikt halsen känns bättre så struntar jag i exvis snuva eller nysningar
Quote from Funbeat user on 13 December 2012, 14:59Brottades med liknande dilemma förra året (inte i år, än?). Ska man vara så förnuftig att lyssna på alla förkylningssignaler så blir det vissa höstar/vintrar inget gjort alls. Samtidigt är det ju dumt att inte lyssna på kroppen. => ett dilemma.
Brukar kö
Brottades med liknande dilemma förra året (inte i år, än?). Ska man vara så förnuftig att lyssna på alla förkylningssignaler så blir det vissa höstar/vintrar inget gjort alls. Samtidigt är det ju dumt att inte lyssna på kroppen. => ett dilemma.
Brukar kö
Quote from Funbeat user on 13 December 2012, 16:38Enklaste regeln om man ska träna eller inte : ont i halsen = vila. Halsont är tecken på infektion
Enklaste regeln om man ska träna eller inte : ont i halsen = vila. Halsont är tecken på infektion
Quote from Funbeat user on 13 December 2012, 18:05som ovan säger tycker jag, kan ge skräckexempel. snuvig är ok men så fort halsen känns av så vila! Det kan tyvärr drabba även hjärtat då. Har en kollega (45) där infektionen spred sig ner till hjärtat, blev operation. Likaså en barndomsvän, när vi va ca 1
som ovan säger tycker jag, kan ge skräckexempel. snuvig är ok men så fort halsen känns av så vila! Det kan tyvärr drabba även hjärtat då. Har en kollega (45) där infektionen spred sig ner till hjärtat, blev operation. Likaså en barndomsvän, när vi va ca 1
Quote from Funbeat user on 13 December 2012, 19:19Jag hade sagt vila från löpning, för detta låter som en infektion, svullna slemhinnor...
Hur blev det, vad gjorde du?
Kram,
Jenny
Jag hade sagt vila från löpning, för detta låter som en infektion, svullna slemhinnor...
Hur blev det, vad gjorde du?
Kram,
Jenny
Quote from Funbeat user on 13 December 2012, 19:59Tack för råden. Det blev vila, fast det tog emot. Jag känner mig vuxen.
Där jag är (bortrest) så har dom en sån där lyxig massagefåtölj. Jag har just kört 4 program på raken - helt OK substitut för ett pass. 🙂
Tack för råden. Det blev vila, fast det tog emot. Jag känner mig vuxen.
Där jag är (bortrest) så har dom en sån där lyxig massagefåtölj. Jag har just kört 4 program på raken - helt OK substitut för ett pass. 🙂
Quote from Funbeat user on 13 December 2012, 20:17Har väldigt svårt att tro att ett väldigt lätt löppass skulle göra någon större skada. Man behöver ju liksom inte ge 100% på alla pass. Själv springer jag på som vanligt även vid små skadekänningar, små förkylngssymptom, halskänningar osv. Bara man tar en
Har väldigt svårt att tro att ett väldigt lätt löppass skulle göra någon större skada. Man behöver ju liksom inte ge 100% på alla pass. Själv springer jag på som vanligt även vid små skadekänningar, små förkylngssymptom, halskänningar osv. Bara man tar en
Quote from Funbeat user on 14 December 2012, 12:28Vuxenpoäng på den Tibor.
Har fortfarande i klart minnet tävlingsuppehållet SOFT gick ut med -93 för elitaktiva orienterare med anledning av ett ökat antal plötsliga dödsfall inom sporten. Troligen pga ärrbildning på hjärtmuskulaturen förorsakad av (hård)
Vuxenpoäng på den Tibor.
Har fortfarande i klart minnet tävlingsuppehållet SOFT gick ut med -93 för elitaktiva orienterare med anledning av ett ökat antal plötsliga dödsfall inom sporten. Troligen pga ärrbildning på hjärtmuskulaturen förorsakad av (hård)