Quote from Guest on 10 August 2012, 11:32Blir väl ett getingbo detta men ....
Igår var jag med om min första omkullkörning under racerträning, inte min egna vurpa men ändå.
Han som kom upp i mitt bakhjul landade efter ett litet tag halvvägs ut i vägbanan. visserligen var det tvåfiligt just här
Blir väl ett getingbo detta men ....
Igår var jag med om min första omkullkörning under racerträning, inte min egna vurpa men ändå.
Han som kom upp i mitt bakhjul landade efter ett litet tag halvvägs ut i vägbanan. visserligen var det tvåfiligt just här
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 11:42http://338smaland.se/content.php?177-Konsten-att-undvika-cykelvurpor
http://338smaland.se/content.php?177-Konsten-att-undvika-cykelvurpor
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 11:45Med ungar så fungerar det oftast utan något problem. Det räcker med att förklara en gång och visa hur man gör.
Med äldre är det ett betydligt större problem. De har liksom redan blivit fullärda i att ligga på rulle, alltid trampa när någon är på hjul, tra
Med ungar så fungerar det oftast utan något problem. Det räcker med att förklara en gång och visa hur man gör.
Med äldre är det ett betydligt större problem. De har liksom redan blivit fullärda i att ligga på rulle, alltid trampa när någon är på hjul, tra
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 11:48Några enkla tips:
- Håll blicken långt fram, sitt inte och kika på hjulet framför dig så att du har chans att se ett problem innan det är framme till dig.
- Ställ dig inte upp utan att samtidigt trampa på lite, resultatet blir annars att cykeln åker bakåt
Några enkla tips:
- Håll blicken långt fram, sitt inte och kika på hjulet framför dig så att du har chans att se ett problem innan det är framme till dig.
- Ställ dig inte upp utan att samtidigt trampa på lite, resultatet blir annars att cykeln åker bakåt
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 11:54Ligg inte på så jävla tight rulle om det inte är folk du känner väl och ni kör lagtempo. Så otroligt stor skillnad är det inte i klunga mellan 30 cm och 70.
Ligg inte omlott mellan, bromsa då hellre lite så du ligger kvar bakom. Men bromsa helst inte uta
Ligg inte på så jävla tight rulle om det inte är folk du känner väl och ni kör lagtempo. Så otroligt stor skillnad är det inte i klunga mellan 30 cm och 70.
Ligg inte omlott mellan, bromsa då hellre lite så du ligger kvar bakom. Men bromsa helst inte uta
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 12:04Bra saker, tack!
Bra saker, tack!
Quote from Rasmus Olsson on 10 August 2012, 12:29- Gå aldrig omlott, håll din plats i ledet
- Byt inte led för att täppa till lucka, håll din plats i ledetDe flesta vurpor för att folk går på hjul, är för att d einte håller sin plats i ledet utan fjantar runt å har sig.
Såna får en skarp tillsägelse
- Gå aldrig omlott, håll din plats i ledet
- Byt inte led för att täppa till lucka, håll din plats i ledet
De flesta vurpor för att folk går på hjul, är för att d einte håller sin plats i ledet utan fjantar runt å har sig.
Såna får en skarp tillsägelse
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 12:30Eh, ibland behöver man nog "täppa luckor" om man inte vill bli frånåkt...
Eh, ibland behöver man nog "täppa luckor" om man inte vill bli frånåkt...
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 12:34Om gruppens tanke är att cykla tillsammans så är det smartare att ropa "Lucka" än att försöka täppa den från andra ledet.
Om gruppens tanke är att cykla tillsammans så är det smartare att ropa "Lucka" än att försöka täppa den från andra ledet.
Quote from Rasmus Olsson on 10 August 2012, 12:34Då ropar man "lucka" framåt till de främst i ledet, å då ska de sänka farten så eftersläntarna kommer ikapp. Mycket trafiksäkrare än folk som flänger runt i grupperna och går på hjul.
Då ropar man "lucka" framåt till de främst i ledet, å då ska de sänka farten så eftersläntarna kommer ikapp. Mycket trafiksäkrare än folk som flänger runt i grupperna och går på hjul.