Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLivslängd skor
You need to log in to create posts and topics.

12

Vad är ett rimligt krav att ställa på skorna när det gäller livslängd?

I slutet av februari köpte jag ett par asics-dojor, som har börjat ge upp på insidan av skon i höjd med trampdynan, som bilderna (förhoppningsvis) visar.

Inköpsdatum 27/2, drygt 60

Du har rätt till nya skor. De skall hålla längre än 600 km. Gå tillbaka o reklamera dem.

Tyvärr verkar detta vara ett pris som vi får betala, i vår (kundernas) önskan om lätta skor. Det vekar dock inte vara universellt, uppenbarligen går det att göra lättare skor som inte spricker...

Jag har skor som redan vid 20-30 mil spricker i meshen. Kä

Det där är hjärtskärande crap. Jag kör Inov8 (flera modeller) och Merrell (Mix Master 2), vilka jag alla kört (senaste paren) över 100 mil. Ingen stumhet, inga nötningar, inget ingenting.

Hur ser dom där ut på insidan?

Ett av mina par som jag var tvungen att limma eter typ 30 mil var tyvärr just Inov-8 (Terrafly 303). Förvånade mig en smula...

En fotnot: Man måste ofta hålla på och fixa lite hit och dit med skor. Rekommenderar Karlssons klister och Bostons textillim.

Och sax, tång, mm och liquisole. Skon ska anpassas efter foten och inte tvärt om.

Om man känner skoproblem vid korta löppass - byt skomodell. Om man känner det först vid långa löppass - modifiera skon.

Går den sönder som på Pers bilder och man inte ha

Roger:
Insidan är helt ok, materialen är lite nötta, som det går att förvänta sig, men ingenting som är anledning till att mesh-tyget ska ge sig.

En närmare inspektion visar att det är i skarven sula-"skogvägg" som det börjat släppa, alltså den del som f

Härligt att du hittat en sko som passar dina fötter.

Super J 33 verkar vara en lättviktssko (www.runnersworld.com/shoe/asics-gel-super-j33-mens). Lättviktsskor brukar ofta ha kortare hållbarhet vilket skulle kunna förklara det. Men jag tycker att en sko

12