Quote from Guest on 4 October 2010, 10:48Efter avklarat LL är nu nästa delmål SM för min del. Då LL var ett grymt roligt lopp där jag kom in under 3 (2,53) timmar är nu målet SM sub 4H...
Vilken är värst?
Ordet och tyckandet är fritt!
(t+) eller (t-)
Efter avklarat LL är nu nästa delmål SM för min del. Då LL var ett grymt roligt lopp där jag kom in under 3 (2,53) timmar är nu målet SM sub 4H...
Vilken är värst?
Ordet och tyckandet är fritt!
(t+) eller (t-)
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 10:58Jag sprang LL för första gången i fjol och skulle sedan springa Stockholm Marathon. Ställde en precis likadan fråga som du gjorde för ungefär ett år sedan. 🙂
För mig var maran mycket jobbigare. 42 km är längre än 30 km. Dessutom tycker jag det är jobbi
Jag sprang LL för första gången i fjol och skulle sedan springa Stockholm Marathon. Ställde en precis likadan fråga som du gjorde för ungefär ett år sedan. 🙂
För mig var maran mycket jobbigare. 42 km är längre än 30 km. Dessutom tycker jag det är jobbi
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 10:58SM.
Punkt.
SM.
Punkt.
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 10:58-
-
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 11:00Frågan dyker upp rätt ofta, och slutar alltid med att två lika stora grupper envist hävdar var sin åsikt... 🙂
Frågan dyker upp rätt ofta, och slutar alltid med att två lika stora grupper envist hävdar var sin åsikt... 🙂
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 11:12Det måste rimligtvis bero en del på hur man förberett sig. Har man varit duktig på att nöta långpass över 30 km men inte kört ett enda backpass så lär LL bli tuffast, och vice versa.
Jag gjorde debut i båda loppen under det gångna året och tycker de är u
Det måste rimligtvis bero en del på hur man förberett sig. Har man varit duktig på att nöta långpass över 30 km men inte kört ett enda backpass så lär LL bli tuffast, och vice versa.
Jag gjorde debut i båda loppen under det gångna året och tycker de är u
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 11:19och streck! 🙂
Det har förekommit teorier om att man kan översätta kilometersnittet från LL till SM. Alltså att en löpare som springer 2.15 kan klara 3.10 på SM. Stämmer nog många gånger ganska hyfsat men tränar man för maraton är man nog snabbare och k
och streck! 🙂
Det har förekommit teorier om att man kan översätta kilometersnittet från LL till SM. Alltså att en löpare som springer 2.15 kan klara 3.10 på SM. Stämmer nog många gånger ganska hyfsat men tränar man för maraton är man nog snabbare och k
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 11:25Har cyklister lättare för LL? Lårmuskler och uthållighet har de gott om! Jag skulle gissa (för jag har ingen erfarenhet) att marathon sliter mer på leder och fötter.
Har cyklister lättare för LL? Lårmuskler och uthållighet har de gott om! Jag skulle gissa (för jag har ingen erfarenhet) att marathon sliter mer på leder och fötter.
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 12:37@Anders: Jag inser nu att jag faktiskt sprang SM betydligt snabbare än LL, så i det avseendet kan man kanske säga att LL är jobbigare. Jag gjorde LL på 2.12.29 = 4.25/km och SM på 2.58.30 = 4.14/km. I båda fallen kände jag mig hyggligt förberedd och i båd
@Anders: Jag inser nu att jag faktiskt sprang SM betydligt snabbare än LL, så i det avseendet kan man kanske säga att LL är jobbigare. Jag gjorde LL på 2.12.29 = 4.25/km och SM på 2.58.30 = 4.14/km. I båda fallen kände jag mig hyggligt förberedd och i båd
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 12:57Om man springer för att klara en viss tidsgräns är det egentligen en irrelevant fråga. Hur jobbigt det är beror på hur fort man springer, ett 400m-lopp kan vara mer plågsamt än en mara. Dock har nog de flesta mer ont mot slutet av SM jämfört med LL.
Om m
Om man springer för att klara en viss tidsgräns är det egentligen en irrelevant fråga. Hur jobbigt det är beror på hur fort man springer, ett 400m-lopp kan vara mer plågsamt än en mara. Dock har nog de flesta mer ont mot slutet av SM jämfört med LL.
Om m