Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLondon Marathon 2014
You need to log in to create posts and topics.

12

Är det någon som har koll på hur man bäst och smidigast (billigast) anmäler sig till london maran 2014
Har kollat lite på springtime och marathon resor, lite tipps tas gärna emot.

Det enda sättet att komma med utan att köpa paketresa (ålderskval gäller bara för britter) är att delta i utlottningen av startplatser och hoppas på tur. Anmälan till lotteriet brukar öppna någon vecka efter loppet och bli fulltecknad på något dygn så det

Claes vad menar du med ålderskval?

Så det går inte att anmäla sig privat så att säga

Enda sättet att anmäla sig privat är att först delta i lotteriet och sedan hoppas på plats (lotteriet brukar som sagt öppna strax efter årets tävlan).
Man kan även springa genom en organisation men då krävs att man samlar ihop pengar till organisationen.

SRRC marathonresor eller springtime någon som har någon erfarenhet ? eller någon annan organisation.

Erica: Den officiella benämningen är väl "Good for age" så jag kanske benämnde det lite tokigt. Det är alltså kvaltider som man ska ha uppnått för att få en startplats och dessa tider varierar för olika åldergrupper. Har för mig att de börjar vid 40 och ä

Jag har gjort både Berlin och Madrid maran där gick det att bara anmäla sig. Varför är det sån skillnad på London? Är det lika på New York?
Så det är bara att punga ut med 10.000-12.000:- hos springtime (flyg och transfer och hotell) +startavgift eller..

Mig veterligen så är Boston, New york London och Tokyo de enda marathon i världen du inte bara kan anmäla dig till. Vill du springa dem så är det (beroende på vilket av dem vi pratar om) bara att betala en researrangör/kvala sig in/ha tur i lotteriet/spri

http://www.virginlondonmarathon.com/
"Lottningen" öppnar i dag eller har reda gjort det!

12