Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLopp på SS
You need to log in to create posts and topics.

12

Tjena!
Har cyklat en hel del genom åren och har fått för mig att köra ett antal landsvägslopp i år fast på singlespeedhojj. Dålig idé? Har ni några råd att komma med? Är något lopp bättre än något annat ur ss-synpunkter?
Åker en hårt moddad specialized la

Du har ju alltid Tour de Retard respektive Ronde vaan Retaard.

Det finns ganska många som kör med fast utväxling på Vätternrundan. (Fast själv har jag haft minst två växlar varje gång.) På Roslagsvåren kommer du nog att känna dig väldigt ensam.

Jag har inte kört några motionslopp med min SS (ännu) men har använt den en del i gruppträningar.

BILD:http://velospace.org/files/Bianchi_SS_2.jpg

Kanske att jag kör den på Roslagsvåren. :-). Utväxlingen kan bli ett problem dock om man ligger i en snab

Jag har en gammal Raleigh Competition som jag funderar på att göra om till single-speed. Baknav är 120mm och det är bara SS nav som passar nuförtiden. Dimensionerna har ändrats ganska drastiskt.

Det är nog det enklaste sättet att få cykeln ut på vägarna

57 fram är kungligt!

Jo förresten jag har ju kört ett motionslopp med SS, Fredrikshof KM i tempo 2008. Eller kanske är det en tävling? Jag tror att det räknades som tävling för det var en del gnäll om att jag skulle få starta med min icke reglementsenliga cykel (framhjulet är

I värsta fall kanske sluttiden inte räknas in i resultatlistan, men värre än så borde det väl inte vara? man borde ju inte bli stoppad från att starta ett KM på en sådan hoj.

Ett problem med SS är att minsta drev bak med frihjul (som jag kunnat hitta i alla fall) är 16 kugg (fixed kan man ju gå ner till 11) vilket gör att man måste köra på riktigt stora framdrev om man vill få till någon hyfsat snabb utväxling. I alla fall om

kan nog inte säga så mkt om Ss men mer om Fixie i så fall
har kört bland annat 2 vätternrundor på fixie och förra året körde jag mina brevetlopp på den + sverigetempot. hade 52/19 under alla tillfällen förutom senaste vättern då jag räknade med att det sk

12