Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 12:29Jag har en fixedgear också och jag måste säga att SS är så mycket softare. Med frihjul kan du relativt lätt hänga med även i nedförsluten genom att trampa snabbt som fan några sekunder, rulla lite, trampa snabbt som fan o.s.v.
Att som Kalle köra t.ex. S
Jag har en fixedgear också och jag måste säga att SS är så mycket softare. Med frihjul kan du relativt lätt hänga med även i nedförsluten genom att trampa snabbt som fan några sekunder, rulla lite, trampa snabbt som fan o.s.v.
Att som Kalle köra t.ex. S
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 17:35Jag instämmer. Det är verkligen mäktigt Kalle! Du gör ett hårt lopp ännu hårdare.
körde du med broms eller utan?
Broms är nästan ett måste vid klungkörning. Jag upplever det som mycket softare om man slipper anpassa farten med trötta ben. Ibland får man
Jag instämmer. Det är verkligen mäktigt Kalle! Du gör ett hårt lopp ännu hårdare.
körde du med broms eller utan?
Broms är nästan ett måste vid klungkörning. Jag upplever det som mycket softare om man slipper anpassa farten med trötta ben. Ibland får man
Quote from Funbeat user on 8 March 2010, 18:50Kör tempocykel m singlespeed till och från jobbet vår till höst (53/13).
Har också funderat på att köra något lopp. Gäller dock att det inte är några branta backar för då blir man avhängd.
BILD: www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=583b495537fd4d8b89173
Kör tempocykel m singlespeed till och från jobbet vår till höst (53/13).
Har också funderat på att köra något lopp. Gäller dock att det inte är några branta backar för då blir man avhängd.
BILD: http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=583b495537fd4d8b89173
Quote from Charlotte Skoglund on 8 March 2010, 19:24nja hade endast frambroms men detta pga avsaknad av nippel annars hade det varit 2 🙂
men utan bromsar tror jag inte att jag orkat länge...det tar grymt mkt energi och planering om man endast ska använda benen även till att bromsa
tycker personligen om
nja hade endast frambroms men detta pga avsaknad av nippel annars hade det varit 2 🙂
men utan bromsar tror jag inte att jag orkat länge...det tar grymt mkt energi och planering om man endast ska använda benen även till att bromsa
tycker personligen om