Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 14:18Förutom upp till Tällberg upplever jag Silja runt som ett flackt lopp. Första halvan är ju knappt en backe. Borde finnas många andra lopp med betydligt fler höjdmeter/mil att välja
Förutom upp till Tällberg upplever jag Silja runt som ett flackt lopp. Första halvan är ju knappt en backe. Borde finnas många andra lopp med betydligt fler höjdmeter/mil att välja
Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 14:29Jag tänkte fel pernilla.
Jag tänkte fel pernilla.
Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 15:14Tack anders och fredrik för tipsen. Då lugnar ja mig med siljan. Jag ska klättra!!
Tack anders och fredrik för tipsen. Då lugnar ja mig med siljan. Jag ska klättra!!
Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 15:23Jag roade mig med att googla runt lite.
Sundsvall Classics och Tour of Jämtland verkar vara väldigt lika, ca 213 km och 1800 hm.
Sundsvall är ju i alla fall åt ditt håll TS.
Sen behöver ju inte de backigaste loppen vara de roligaste/trevligaste. Men du
Jag roade mig med att googla runt lite.
Sundsvall Classics och Tour of Jämtland verkar vara väldigt lika, ca 213 km och 1800 hm.
Sundsvall är ju i alla fall åt ditt håll TS.
Sen behöver ju inte de backigaste loppen vara de roligaste/trevligaste. Men du
Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 16:32Tour of Jämtland cyclosportive rekommenderar jag. Inte jättebrant men lååånga sugande backar. Vill man ha det mer spektakulärt är GFNY ett alternativ. Brantare backar än ToJ och mer av en stor cykelfest!
Tour of Jämtland cyclosportive rekommenderar jag. Inte jättebrant men lååånga sugande backar. Vill man ha det mer spektakulärt är GFNY ett alternativ. Brantare backar än ToJ och mer av en stor cykelfest!
Quote from Funbeat user on 4 October 2012, 17:15Pernilla o pär - tour of jämtland verkar coolt. sundsvall är rätt hyssat nära o verkar backigt.
Pernilla o pär - tour of jämtland verkar coolt. sundsvall är rätt hyssat nära o verkar backigt.
Quote from Funbeat user on 5 October 2012, 06:52Om det är just uppför du vill ha (utan nedförbackar) kanske Kristiansand-Hovden kan var något i södra Norge. 20 mil, 1600 m total stigning och 800 m höjdskillnad på start och mål.
(buss tillbaka till Kristiansand med cykeln är tillval vid start)
Om det är just uppför du vill ha (utan nedförbackar) kanske Kristiansand-Hovden kan var något i södra Norge. 20 mil, 1600 m total stigning och 800 m höjdskillnad på start och mål.
(buss tillbaka till Kristiansand med cykeln är tillval vid start)
Quote from Funbeat user on 5 October 2012, 09:14Petter- Japp uppför ska det vara. Synd bara att det ligger i norge.
Men rembotrampet då? Någon med erfarenhet av detta lopp? Har hört att de är uppför där. Nära och bra desutom.
Petter- Japp uppför ska det vara. Synd bara att det ligger i norge.
Men rembotrampet då? Någon med erfarenhet av detta lopp? Har hört att de är uppför där. Nära och bra desutom.
Quote from Funbeat user on 10 October 2012, 07:08http://vikingtour.org/
http://bracykling.com/category/resor/viking-tour-2011/
Quote from Funbeat user on 11 February 2014, 21:24Vikingtour verkar helt sanslös, till råga på allt är det ett helt gäng holländare på liggcyklar som ska dit i år, ska blir intressant att se hur de klarar sig i uppförsbackarna..
Vikingtour verkar helt sanslös, till råga på allt är det ett helt gäng holländare på liggcyklar som ska dit i år, ska blir intressant att se hur de klarar sig i uppförsbackarna..