Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 15:16Vill bara tillägga att Cykel City har hjälpt mig mycket och alltid svarat tålmodigt på mina nybörjarfrågor.
Så...inget ont om CC
/M
Vill bara tillägga att Cykel City har hjälpt mig mycket och alltid svarat tålmodigt på mina nybörjarfrågor.
Så...inget ont om CC
/M
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 15:24CC sköter sig och vill man inte betala för dyra och bra tubdäck så får man de billiga och dåliga.
Tyvärr! Man får det man betalar för.
CC sköter sig och vill man inte betala för dyra och bra tubdäck så får man de billiga och dåliga.
Tyvärr! Man får det man betalar för.
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 15:41Hej Mikael.
Jag var in tittade på omdömet om Vittoria, Rally, tubdäck, 700x21. Och det var ingen rolig läsning. Du är inte ensam om detta problem " punkor med denna typ av däck inom 20 mil... dåligt. Men kanske man inte får bättre kvalitet för så billiga
Hej Mikael.
Jag var in tittade på omdömet om Vittoria, Rally, tubdäck, 700x21. Och det var ingen rolig läsning. Du är inte ensam om detta problem " punkor med denna typ av däck inom 20 mil... dåligt. Men kanske man inte får bättre kvalitet för så billiga
Quote from Berit Bengtson on 6 May 2008, 17:00P . skrev:
> Och visst är det så att ett däck för >200:-
> kanske man inte ska förvänta sig så mycket av.Fort men fel eller?
För jag tror väl inte att du menar att däck för MER än 200:- är sämre, eller?
P . skrev:
> Och visst är det så att ett däck för >200:-
> kanske man inte ska förvänta sig så mycket av.
Fort men fel eller?
För jag tror väl inte att du menar att däck för MER än 200:- är sämre, eller?
Quote from Funbeat user on 6 May 2008, 21:49Hej Håkan.
Nej självklar menar jag MINDRE än 200:- ( <200:- )
Det blev en klassisk 6 F. Framåt, framåt! Fortare framåt! Fan! Fel!
Med efterföljande. Gör om. Gör rätt!Vänligen
P.
Hej Håkan.
Nej självklar menar jag MINDRE än 200:- ( <200:- )
Det blev en klassisk 6 F. Framåt, framåt! Fortare framåt! Fan! Fel!
Med efterföljande. Gör om. Gör rätt!
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 19:18Hej!
Köpte ett par Schwalbe Montello på cykloteket för 190kr/styck, mina första tubdäck. Tänkte inte på något annat än "nu blir det punka" när jag cyklade, men nu har jag cyklat över 50 mil med dem utan problem. 7bar i framdäcket och 7,5bar där bak. Värst
Hej!
Köpte ett par Schwalbe Montello på cykloteket för 190kr/styck, mina första tubdäck. Tänkte inte på något annat än "nu blir det punka" när jag cyklade, men nu har jag cyklat över 50 mil med dem utan problem. 7bar i framdäcket och 7,5bar där bak. Värst
Quote from ellen olsson on 11 May 2008, 19:217 resp. 7,5bar låter lite för ett par tubdäck.
7 resp. 7,5bar låter lite för ett par tubdäck.
Quote from Berit Bengtson on 11 May 2008, 19:56Det är en myt att tubdäck rullar bättre med extremt högt lufttryck och det är tydligen bara vi amatörer som har gått på den myten
http://weightweenies.starbike.com/phpBB2/viewtopic.php?t=16913
Josh from Zipp wrote for velonews. It does a good job expla
Det är en myt att tubdäck rullar bättre med extremt högt lufttryck och det är tydligen bara vi amatörer som har gått på den myten
http://weightweenies.starbike.com/phpBB2/viewtopic.php?t=16913
Josh from Zipp wrote for velonews. It does a good job expla
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 19:59Det är inte från Tour och då är det säkert fel.
Det är inte från Tour och då är det säkert fel.
Quote from Funbeat user on 11 May 2008, 20:13Det är jag som är lite feg..
Men du fick mig att gå och kolla spec på schwalbes hemsida. 5-7 bar anger de. Min pump är från Clas Ohlson, golvpump med mätare för 200kr. Hur pålitlig är den egentligen? Hur som helst, det känns väldigt bra! Bakdäcket plattar
Det är jag som är lite feg..
Men du fick mig att gå och kolla spec på schwalbes hemsida. 5-7 bar anger de. Min pump är från Clas Ohlson, golvpump med mätare för 200kr. Hur pålitlig är den egentligen? Hur som helst, det känns väldigt bra! Bakdäcket plattar