Quote from Guest on 9 March 2009, 13:02Stadslopp i Lund.
http://www.lundaloppet.se/
Stadslopp i Lund.
Quote from Funbeat user on 9 March 2009, 13:12Såg att Lundaloppet öppnat för anmälan nu på lundaloppet.se. Banan verkar också ha gjorts om lite från tidigare år.
Såg att Lundaloppet öppnat för anmälan nu på lundaloppet.se. Banan verkar också ha gjorts om lite från tidigare år.
Quote from Funbeat user on 9 March 2009, 16:38Rejält omgjord bana. Det kommer att bli en hel del löpning på gatsten. Vissa gator ex Tomegapsgatan är svårlöpta pga välvd körbana. Det blir nog även lite trixigare för polis och flaggvakter att lösa det hela.
Positivt är att det blir en sträckning med
Rejält omgjord bana. Det kommer att bli en hel del löpning på gatsten. Vissa gator ex Tomegapsgatan är svårlöpta pga välvd körbana. Det blir nog även lite trixigare för polis och flaggvakter att lösa det hela.
Positivt är att det blir en sträckning med
Quote from Funbeat user on 9 March 2009, 20:17Jag tror att syftet med ändringen är att banorna skall bli 5km respektive 10km och inte nåt annat som fallet har varit tidigare.
Jag tror att syftet med ändringen är att banorna skall bli 5km respektive 10km och inte nåt annat som fallet har varit tidigare.
Quote from Funbeat user on 9 March 2009, 22:35Ajdå, vad säger du... är pågamilen inte 10km? Har du data på hur det låg till egentligen?
Ajdå, vad säger du... är pågamilen inte 10km? Har du data på hur det låg till egentligen?
Quote from Funbeat user on 11 March 2009, 20:24Den spontana känslan är att banan är betydligt mindre kuperad, men i stället - som påpekats - går till stor del på kullersten med förrädiska trottoarkanter, felparkerade bilar som skapar flaskhalsar och allt annat vad det innebär.
Men samtidigt: Lundalop
Den spontana känslan är att banan är betydligt mindre kuperad, men i stället - som påpekats - går till stor del på kullersten med förrädiska trottoarkanter, felparkerade bilar som skapar flaskhalsar och allt annat vad det innebär.
Men samtidigt: Lundalop
Quote from Funbeat user on 13 March 2009, 13:30Jag är anmäld via jobbet, men hade ingen koll på att de gjort om bansträckningen. Nu måste jag kolla upp den 😀
Jag är anmäld via jobbet, men hade ingen koll på att de gjort om bansträckningen. Nu måste jag kolla upp den 😀
Quote from Funbeat user on 13 March 2009, 13:31Hmm, tyvärr ingen karta på deras hemsida, bara ett långt uppräknande av gator (t-)
Hmm, tyvärr ingen karta på deras hemsida, bara ett långt uppräknande av gator (t-)
Quote from Funbeat user on 14 March 2009, 19:26Det här loppet sprang jag för 100år sedan fast då hette det Pågamilen. Det borde vara samma lopp...? Kul var det isåfall, man kanske skulle köra en repris. (t+)
Det här loppet sprang jag för 100år sedan fast då hette det Pågamilen. Det borde vara samma lopp...? Kul var det isåfall, man kanske skulle köra en repris. (t+)
Quote from Funbeat user on 23 April 2009, 17:03Har nu skapat en runda som visar den nya bansträckningen, med ungefärliga kilometerangivelser. Enligt kartan på lundaloppet.se. Vätskekontroll utanför AF som vanligt, verkar det som.
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=138524
Har nu skapat en runda som visar den nya bansträckningen, med ungefärliga kilometerangivelser. Enligt kartan på lundaloppet.se. Vätskekontroll utanför AF som vanligt, verkar det som.