Quote from Guest on 22 March 2009, 14:08Ja, vilken lutning har egentligen en "brant" backe, så att man kan få till en motsvarighet på löpband..är väl rätt personligt, men är tanken att man ska va helt knäckt i benen efter ett backintervallpass? (kör efter marathon.ses 5kmprogram)
Ja, vilken lutning har egentligen en "brant" backe, så att man kan få till en motsvarighet på löpband..är väl rätt personligt, men är tanken att man ska va helt knäckt i benen efter ett backintervallpass? (kör efter marathon.ses 5kmprogram)
Quote from Funbeat user on 22 March 2009, 14:18Jag kör en del backträning på löpband med ett coachingpass i min Ipod. Det heter Hill Repeats 1 med Jay Blahnik och jag köpte det på I-tunes.
Det är intervaller i backar från 2-6% och det tycker jag har funkat bra för mig.
Jag kör en del backträning på löpband med ett coachingpass i min Ipod. Det heter Hill Repeats 1 med Jay Blahnik och jag köpte det på I-tunes.
Det är intervaller i backar från 2-6% och det tycker jag har funkat bra för mig.
Quote from Johan T on 22 March 2009, 14:36När jag kör backträning ute kör jag bl a "kortbacke" i en backe som är 120 meter lång och stiger 13-14 meter, dvs ca 11%. Den känns rätt brant men inte brantare är att man kan behålla ett löpsteg. När jag kör "långbacke" är det mindre brant.
Tycker frågan
När jag kör backträning ute kör jag bl a "kortbacke" i en backe som är 120 meter lång och stiger 13-14 meter, dvs ca 11%. Den känns rätt brant men inte brantare är att man kan behålla ett löpsteg. När jag kör "långbacke" är det mindre brant.
Tycker frågan
Quote from Funbeat user on 22 March 2009, 17:45Jag brukar värma upp i en backe på 3% och sedan kör jag varierat mellan 5 och 10% lutning. 500 eller 1000 m. Jag kör mina backpass i relativt lugnt tempo, inga rusningar alltså utan snarare segt, långt och lugnt. 🙂
Jag brukar värma upp i en backe på 3% och sedan kör jag varierat mellan 5 och 10% lutning. 500 eller 1000 m. Jag kör mina backpass i relativt lugnt tempo, inga rusningar alltså utan snarare segt, långt och lugnt. 🙂
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 18:4518% i 40 min är min rekommendation. Funkar bra om man varierar farten.
18% i 40 min är min rekommendation. Funkar bra om man varierar farten.
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 18:53(#)
(#)
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 19:46Shit pommes frites! 18% i 40 min?
Shit pommes frites! 18% i 40 min?