Quote from Guest on 27 February 2012, 13:38Målet är att kunna klara lidingöloppet nu i september.
Tar tacksamt emot tips på vad som anses effektivast för att kunna klara längre sträckor än jag gör nu.
Springer nu milen ute på 50minuter. Kör dock inte längre än 12km och då kanske i något lägre t
Målet är att kunna klara lidingöloppet nu i september.
Tar tacksamt emot tips på vad som anses effektivast för att kunna klara längre sträckor än jag gör nu.
Springer nu milen ute på 50minuter. Kör dock inte längre än 12km och då kanske i något lägre t
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 13:48Klara? Springer du milen åp 50 min borde du klara LL på runt 3 timmar. Öka ett långpass i veckan med 1-2 km per vecka tills du kommer upp i 20-22 km. Hastighet ca 6 min/km. Klart.
Klara? Springer du milen åp 50 min borde du klara LL på runt 3 timmar. Öka ett långpass i veckan med 1-2 km per vecka tills du kommer upp i 20-22 km. Hastighet ca 6 min/km. Klart.
Quote from Elias Engqvist on 27 February 2012, 13:57Att det stämmer att 50min på milen ger 3 timmar i LL beror mycket på backträning och, tror jag iaf, löpekonomi!
Jag har samma år som jag har legat på under 50 på milen inte klarat mer än som bäst 3:09 på LL. Nu senast 2011 som gammal gubbe gjorde jag 5
Att det stämmer att 50min på milen ger 3 timmar i LL beror mycket på backträning och, tror jag iaf, löpekonomi!
Jag har samma år som jag har legat på under 50 på milen inte klarat mer än som bäst 3:09 på LL. Nu senast 2011 som gammal gubbe gjorde jag 5
Quote from Funbeat user on 27 February 2012, 14:10Det finns alltid undantag. Du hade för lite och för korta långpass. 😉
Det finns alltid undantag. Du hade för lite och för korta långpass. 😉
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 16:53Låter ju mycket positivt det där.
Vinner man mycket i uthållighet inför längre sträckor på att försöka köra styrka och intensivare kortare intervaller?
Backträning ska jag försöka tänka på att få in, har det ganska plant nu, extremspåret i ursvik ska va
Låter ju mycket positivt det där.
Vinner man mycket i uthållighet inför längre sträckor på att försöka köra styrka och intensivare kortare intervaller?
Backträning ska jag försöka tänka på att få in, har det ganska plant nu, extremspåret i ursvik ska va
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 17:08Träna på backar, många både korta, branta långa och jättebranta. Sprang själv LL i höstas och gjorde det på 2:54, tänkte att jag skulle komma in runt 2:45 men jag underskattade verkligen backarna. Kan bero på att jag bor i Skåne men ändå. Förök vänj kropp
Träna på backar, många både korta, branta långa och jättebranta. Sprang själv LL i höstas och gjorde det på 2:54, tänkte att jag skulle komma in runt 2:45 men jag underskattade verkligen backarna. Kan bero på att jag bor i Skåne men ändå. Förök vänj kropp
Quote from Funbeat user on 28 February 2012, 18:08Xtremen är perfekt träning inför LL, jag kör den mesta träningen där. Ev bör man komplettera med lite snabbare spår ibland, jag vågar inte dra på fullt nerför där.
Xtremen är perfekt träning inför LL, jag kör den mesta träningen där. Ev bör man komplettera med lite snabbare spår ibland, jag vågar inte dra på fullt nerför där.
Quote from Elias Engqvist on 28 February 2012, 21:34En av hemligheterna med att klara LL på en för en själv rättvisande (optimal) tid är att ta det relativt lugnt första halvan - är man för trött inför sista milen förlorar man oproportioneligt mycket där.
Men först träning förstås och Extremen är perfekt
En av hemligheterna med att klara LL på en för en själv rättvisande (optimal) tid är att ta det relativt lugnt första halvan - är man för trött inför sista milen förlorar man oproportioneligt mycket där.
Men först träning förstås och Extremen är perfekt