Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumNIU Fotboll TrollhättanMål nr 4
You need to log in to create posts and topics.

Hej, idag skall vi fundera på mål nr 4 i kurserna idrspec 2 och trän/tävlära 2, se nedan:

Kunskaper om samt förmåga att använda och utvärdera träningsmetoder för att utveckla prestationsförmågan.

Centralt innehåll kopplat till detta mål är:
Genomförande

Mitt prestationsmål: Vänsterfoten.
Mitt mål är att få en bättre vänster fot så att jag kan bli effektivare i spel.

På träningarna i dagens läge använder jag ofta vänsterfoten istället för högerfoten, om det finns möjlighet. Även i spel har jag börjat an

Mitt prestationsmål: Bra förstatouch
Mitt mål är att få en bättre förstatouch så jag kan ta mig an nästa situation på bästa möjliga sätt.

Min förstatouch är något som jag ständigt arbetar med. Den är en avgörande faktor till om jag ska kunna ta nästa s

Mitt prestationsmål: Förbättra min vänsterfot.
Som forward är det viktigt att jag kan använda mig av både min högra samt min vänstra fot, dels för att kunna ta emot passningar och förflytta bollen men även för att kunna avsluta på mål, inte minst från ol

Mitt prestationsmål: Få bättre blick över plan
Mitt mål är att bli bättre på att hålla blicken upp och ha koll på med/motspelare när jag får bollen så jag lätt kan hitta en bra lösning.

Att hålla blicken uppe är något som jag alltid vill förbättra. Det

Mitt prestationsmål: Bålstabilitet
Mitt mål är att få en bättre bålstabilitet för att slippa ryggsmärtan samt orka hålla upp löpsteget utan smärta i rygg under ett helt pass.

Under vinteruppehållet från fotbollen la jag ner extra tid på att träna upp m

Mitt prestationsmål: Bättre huvudspel
Mitt mål är att förbättra mitt huvudspel för att jag ska vinna fler dueller uppe i luften i båda straffområden.

Att ha ett bra huvudspel är viktigt för mig som ofta har olika positioner, att kunna vinna nickdueller ä