Quote from Guest on 13 December 2011, 14:16Någon mer än jag som slås av hur många det är som cyklar utan hjälm och lyse tidig morgon och sen em/kväll? Ibland är det ju ren tur att man upptäcker en pågående "omkörning" framför en, speciellt med lite regnstänk osv på glasögonen.
Varför cyklar folk
Någon mer än jag som slås av hur många det är som cyklar utan hjälm och lyse tidig morgon och sen em/kväll? Ibland är det ju ren tur att man upptäcker en pågående "omkörning" framför en, speciellt med lite regnstänk osv på glasögonen.
Varför cyklar folk
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 14:26Framför allt undrar jag hur många olämpliga föräldrar det finns, för jag tycker att det är extremt illavarslande att barn får hotta cyklar men utan belysning. Och sedan tillåter föräldrarna barnen att åka till och från skolan på det viset.
Framför allt undrar jag hur många olämpliga föräldrar det finns, för jag tycker att det är extremt illavarslande att barn får hotta cyklar men utan belysning. Och sedan tillåter föräldrarna barnen att åka till och från skolan på det viset.
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 14:42Varför inte fråga dom?
Varför inte fråga dom?
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 14:45Jag har varit på väg att stanna cyklister mer än en gång, inte för att skälla men för att informera, speciellt om lyset... tror inte många inser hur dåligt de syns!
Jag har varit på väg att stanna cyklister mer än en gång, inte för att skälla men för att informera, speciellt om lyset... tror inte många inser hur dåligt de syns!
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 14:56Jag brukar vifta med handen framför framlampan när jag möter folk utan lyse. Sker mötet på ett extra mörkt ställe där de knappt syns brukar jag mumla "Lyse..." högt när vi möts. Om inte annat slipper man att aggressionen byggs upp, när den släpps ut lite
Jag brukar vifta med handen framför framlampan när jag möter folk utan lyse. Sker mötet på ett extra mörkt ställe där de knappt syns brukar jag mumla "Lyse..." högt när vi möts. Om inte annat slipper man att aggressionen byggs upp, när den släpps ut lite
Quote from Lena O on 13 December 2011, 15:05Blinkande lampan. Varför skaka på huvudet Raymond?
beträfande lyse varför inte bara säga "Tänd lysen!" som om de hade en, men har glömt att sätta på. 😉
Blinkande lampan. Varför skaka på huvudet Raymond?
beträfande lyse varför inte bara säga "Tänd lysen!" som om de hade en, men har glömt att sätta på. 😉
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 15:08För att de är dåligt pålästa ang blinkande lampor i trafiken.
Jag brukade mumla "Lyse" till alla utan lampa men kände mig så aggressiv.
För att de är dåligt pålästa ang blinkande lampor i trafiken.
Jag brukade mumla "Lyse" till alla utan lampa men kände mig så aggressiv.
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 15:21Väldigt många som kör med blinkade lysen, är det olagligt alltså?
Något som jag annars kan störa mig på, är när man cyklar med röd-blinkande lampor BÅDE fram och bak!Kan bli lätt förvirrande ibland 😀
Väldigt många som kör med blinkade lysen, är det olagligt alltså?
Något som jag annars kan störa mig på, är när man cyklar med röd-blinkande lampor BÅDE fram och bak!
Kan bli lätt förvirrande ibland 😀
Quote from Rasmus Olsson on 13 December 2011, 15:25Det går inte att fokusera blicken på en blinkande lampa och hinna avgöra avståndet till dom. Därav det idiotiska med blinkande lampor.
Har ju ingen aning om de är på väg bort eller påväg mot mig,
Det går inte att fokusera blicken på en blinkande lampa och hinna avgöra avståndet till dom. Därav det idiotiska med blinkande lampor.
Har ju ingen aning om de är på väg bort eller påväg mot mig,
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 15:32Hm.. ok.. Jag upplever nästan att jag har bättre koll på de med blinkade lampor än de med fast sken, eller att jag iaf inte har sämre koll på dem.
Hm.. ok.. Jag upplever nästan att jag har bättre koll på de med blinkade lampor än de med fast sken, eller att jag iaf inte har sämre koll på dem.