Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 15:54Man får ha blinkande baklampa (röd så klart) om den blinkar med en minsta frekvens (som jag är för lat för att googla fram nu). Fram ska det vara vitt fast sken, det vill säga inte blinkande. Som jag skrev i en annan tråd förut idag har jag varit väldigt,
Man får ha blinkande baklampa (röd så klart) om den blinkar med en minsta frekvens (som jag är för lat för att googla fram nu). Fram ska det vara vitt fast sken, det vill säga inte blinkande. Som jag skrev i en annan tråd förut idag har jag varit väldigt,
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 16:20S-O-S med andra ord.
S-O-S med andra ord.
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 17:18Man får inte ha blinkande men bättre än inget.
Man får inte ha blinkande men bättre än inget.
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 17:22Du får ha blinkande med minst 200hz/min bak.
Du får ha blinkande med minst 200hz/min bak.
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 17:24Men kollar inte polisen?
När jag var student gjorde polisen många rassior vid campus, så ordet var vida spritt bland studenter att man skulle cykla med lyse, annars blev det dryga böter!
Men kollar inte polisen?
När jag var student gjorde polisen många rassior vid campus, så ordet var vida spritt bland studenter att man skulle cykla med lyse, annars blev det dryga böter!
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 18:03Ja, då är det lagligt, i överkant.
Ja, då är det lagligt, i överkant.
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 19:19Åh så nära det var idag att jag sa till den herre som parkerade bredvid mig vid simhallen som hade en hysteriskt och starkt blinkande lampa, tyvärr var jag i en väldig tidsnöd och hann inte med någon eventuell diskussion så det fick vara. Hur skulle folk
Åh så nära det var idag att jag sa till den herre som parkerade bredvid mig vid simhallen som hade en hysteriskt och starkt blinkande lampa, tyvärr var jag i en väldig tidsnöd och hann inte med någon eventuell diskussion så det fick vara. Hur skulle folk
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 19:24Elin, skriv ut lagtexten och stick i näven på dem så får de svårt att argumentera emot. Texten finns i den andra tråden på samma ämne.
Elin, skriv ut lagtexten och stick i näven på dem så får de svårt att argumentera emot. Texten finns i den andra tråden på samma ämne.
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 19:28Ja jag har funderat på att kopiera upp några exemplar av denna http://www.transportstyrelsen.se/Global/Regler/TSFS_svenska/TSFS_2009-31.pdf att utrusta mig med på min färd till och från jobbet. Under tiden jag cyklade över Liljeholmsbron idag mötte jag en
Ja jag har funderat på att kopiera upp några exemplar av denna http://www.transportstyrelsen.se/Global/Regler/TSFS_svenska/TSFS_2009-31.pdf att utrusta mig med på min färd till och från jobbet. Under tiden jag cyklade över Liljeholmsbron idag mötte jag en
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 21:11Patrik,
Har den senaste veckan gjort precis samma reflektion som du när jag cyklar till och från jobbet och slås framförallt av att av den oslagbara kombinationen att strunta i både lyset OCH hjälmen.
Patrik,
Har den senaste veckan gjort precis samma reflektion som du när jag cyklar till och från jobbet och slås framförallt av att av den oslagbara kombinationen att strunta i både lyset OCH hjälmen.