Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMÅNGA utan hjälm och lyse!
You need to log in to create posts and topics.

Det finns rätt många korsningar mellan cykelvägar/banor och bilvägar här i stan iaf där cyklisterna mer eller mindre hoppar fram ur fullständigt mörker, cykelvägen saknar belysning medan bilvägen är relativt väl upplyst så att bilistens förmåga att urskil

Att man har åsikter om att folk inte använder lyse är väl legio, men om man väljer att använda hjälm eller inte är faktiskt individens eget val. Och nej, jag använder inte hjälm när jag cyklar civilt.

Cykla utan hjälm.....då har man inget innanför pannbenet enl mej, utan lyse när det är mörkt ? same there!

Att cykla utan hjälm visar mest på att man inte har mycket att skydda och inte bryr sig om sin familj och vänner. De flesta barn vill nog ha sina föräldrar utan hjärnskador och vid liv.

Heff, när jag skrev en gång på funbeat att "de som inte har hjälm, har heller inget att skydda", fick jag ett ilsket mejl/pm att det var kränkande för de som inte använde hjälm.

Vilket ju bara förstärkte mitt påstående ;~)

Jag pendelcyklar med korrekt lyse och utan hjälm.

Jag lämnar hjälmen hemma då jag anser att dess förtjänst vid pendelcykling är överdriven. Inte heller har jag hjälm när jag åker långfärdsskridskor, eller för den delen när jag kör bil. Än mindre har jag

Viller, det handlar inte bara om dig. Din familj, dina vänner kanske vill slippa umgås med dig som ett paket med massa slangar på intensiven. Och vi andra kanske inte vill betala dina sjukvårdskostnader?

Att använda hjälm handlar inte om hur duktig cyklist man är, utan hur dåliga förare bilisterna är enligt min åsikt. Jag använder alltid hjälm oavsett om jag pendlingscyklar i 10 minuter till jobbet, eller om jag är ute och luftar racern. Anledningen är in

@ Viller valla
Säger som Bruse: HAR MAN INGET ATT SKYDDA BEHÖVER MAN INTE HJÄLM 🙂
oj...caps på 😀

Var det inte ungefär samma argument och diskussion inför bältestvånget?