Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 09:03Det finns rätt många korsningar mellan cykelvägar/banor och bilvägar här i stan iaf där cyklisterna mer eller mindre hoppar fram ur fullständigt mörker, cykelvägen saknar belysning medan bilvägen är relativt väl upplyst så att bilistens förmåga att urskil
Det finns rätt många korsningar mellan cykelvägar/banor och bilvägar här i stan iaf där cyklisterna mer eller mindre hoppar fram ur fullständigt mörker, cykelvägen saknar belysning medan bilvägen är relativt väl upplyst så att bilistens förmåga att urskil
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 09:48Att man har åsikter om att folk inte använder lyse är väl legio, men om man väljer att använda hjälm eller inte är faktiskt individens eget val. Och nej, jag använder inte hjälm när jag cyklar civilt.
Att man har åsikter om att folk inte använder lyse är väl legio, men om man väljer att använda hjälm eller inte är faktiskt individens eget val. Och nej, jag använder inte hjälm när jag cyklar civilt.
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 10:35Cykla utan hjälm.....då har man inget innanför pannbenet enl mej, utan lyse när det är mörkt ? same there!
Cykla utan hjälm.....då har man inget innanför pannbenet enl mej, utan lyse när det är mörkt ? same there!
Quote from Camilla Höög on 16 December 2011, 10:42Att cykla utan hjälm visar mest på att man inte har mycket att skydda och inte bryr sig om sin familj och vänner. De flesta barn vill nog ha sina föräldrar utan hjärnskador och vid liv.
Att cykla utan hjälm visar mest på att man inte har mycket att skydda och inte bryr sig om sin familj och vänner. De flesta barn vill nog ha sina föräldrar utan hjärnskador och vid liv.
Quote from Rasmus Olsson on 16 December 2011, 11:42Heff, när jag skrev en gång på funbeat att "de som inte har hjälm, har heller inget att skydda", fick jag ett ilsket mejl/pm att det var kränkande för de som inte använde hjälm.
Vilket ju bara förstärkte mitt påstående ;~)
Heff, när jag skrev en gång på funbeat att "de som inte har hjälm, har heller inget att skydda", fick jag ett ilsket mejl/pm att det var kränkande för de som inte använde hjälm.
Vilket ju bara förstärkte mitt påstående ;~)
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 12:10Jag pendelcyklar med korrekt lyse och utan hjälm.
Jag lämnar hjälmen hemma då jag anser att dess förtjänst vid pendelcykling är överdriven. Inte heller har jag hjälm när jag åker långfärdsskridskor, eller för den delen när jag kör bil. Än mindre har jag
Jag pendelcyklar med korrekt lyse och utan hjälm.
Jag lämnar hjälmen hemma då jag anser att dess förtjänst vid pendelcykling är överdriven. Inte heller har jag hjälm när jag åker långfärdsskridskor, eller för den delen när jag kör bil. Än mindre har jag
Quote from Rasmus Olsson on 16 December 2011, 12:32Viller, det handlar inte bara om dig. Din familj, dina vänner kanske vill slippa umgås med dig som ett paket med massa slangar på intensiven. Och vi andra kanske inte vill betala dina sjukvårdskostnader?
Viller, det handlar inte bara om dig. Din familj, dina vänner kanske vill slippa umgås med dig som ett paket med massa slangar på intensiven. Och vi andra kanske inte vill betala dina sjukvårdskostnader?
Quote from Inger Gustås on 16 December 2011, 13:39Att använda hjälm handlar inte om hur duktig cyklist man är, utan hur dåliga förare bilisterna är enligt min åsikt. Jag använder alltid hjälm oavsett om jag pendlingscyklar i 10 minuter till jobbet, eller om jag är ute och luftar racern. Anledningen är in
Att använda hjälm handlar inte om hur duktig cyklist man är, utan hur dåliga förare bilisterna är enligt min åsikt. Jag använder alltid hjälm oavsett om jag pendlingscyklar i 10 minuter till jobbet, eller om jag är ute och luftar racern. Anledningen är in
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 14:31@ Viller valla
Säger som Bruse: HAR MAN INGET ATT SKYDDA BEHÖVER MAN INTE HJÄLM 🙂
oj...caps på 😀
@ Viller valla
Säger som Bruse: HAR MAN INGET ATT SKYDDA BEHÖVER MAN INTE HJÄLM 🙂
oj...caps på 😀
Quote from Funbeat user on 16 December 2011, 14:32Var det inte ungefär samma argument och diskussion inför bältestvånget?
Var det inte ungefär samma argument och diskussion inför bältestvånget?