Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningMängden crawl per vecka ?
You need to log in to create posts and topics.

Vad är lagom mängd crawlträning med målet att kunna simma 3-5km utan problem i sommar ? 2, 3, 4 timmar per vecka ? I somras tyckte jag knappa 2km var lagom längd i sjö, 23min/km i snitt kanske.

Klarar nog inte mer än 100-200m i ett kör i normalfart i sjö

3x/vecka men om du har tid nu på vinter att simma 4x köra på.

jag simma3x/vecka nu och ska ökar till 4 samt distans i maj när jag flytta utomhus

det är inte bra för din simning om du bara åker ditt och simma 60min för att ser hur långt du hinner. Men ja

OK, lite teknik på egen hand får det bli då !

Tackar för svar.

Vesa
För ett år sedan klarade jag 25 m frisim.
Gick med en crawlkurs för att lära mig tekniken...eller iaf lite teknik. (anade att simning var en tekniksport men inte SÅ mycket).
Slutet av våren kunde jag simma 1 längd i 50 bassäng vila en stund och sedan

Jag missade ju grundkursen, hoppade in på "crawl fortsättning" i måndags, och jag fattar att jag missat bra grejer från den grundkursen:

De tog fram simbrädor, alla plaska iväg utom jag som låg stilla...sparka så vattnet spruta åt alla håll...LOL..tränar

Syrran har kört ett liknande upplägg som jag och började oxå på 0-25 m vid nyår 2013. Idag drog hon till med 1500 m i ett svep. Jag är riktigt imponerad. Det går om vi vill. Men det kräver mycket jobb. Framför allt så släppte det för mig när jag lärde mig