Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 11:52E.E.,
du kan prova att cykla "cykelpendlingsleden" mellan t ex Täby eller Rotebro och Stockholm en arbetsdagsmorgon.
Där finns det många tävlingstillfällen...Man behöver då inte:
licens
cykelvett
hjälm
säker cykelutrustningDet är bara att bomba... smy
E.E.,
du kan prova att cykla "cykelpendlingsleden" mellan t ex Täby eller Rotebro och Stockholm en arbetsdagsmorgon.
Där finns det många tävlingstillfällen...
Man behöver då inte:
licens
cykelvett
hjälm
säker cykelutrustning
Det är bara att bomba... smy
Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 12:41Niclas: Problemet då lär vara att "motståndarna" är helt ovetandes om tävlingstillfället. Jag har själv råkat ut för många tävlande när jag pendlar till jobbet.. De märks oftast genom ett beteende som är att de smyger upp bakifrån, går förbi med ett ryck,
Niclas: Problemet då lär vara att "motståndarna" är helt ovetandes om tävlingstillfället. Jag har själv råkat ut för många tävlande när jag pendlar till jobbet.. De märks oftast genom ett beteende som är att de smyger upp bakifrån, går förbi med ett ryck,
Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 13:50Pendlingscyklingen i 08-området är antingen fortfarande ganska omogen eller påverkad av det stora antalet tävlingsinriktade försäljare som bevistar cykelbanorna, vilket märks på både ryttare och utrustning emellanåt. 🙂
Pendlingscyklingen i 08-området är antingen fortfarande ganska omogen eller påverkad av det stora antalet tävlingsinriktade försäljare som bevistar cykelbanorna, vilket märks på både ryttare och utrustning emellanåt. 🙂
Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 18:39Hur eller var ska man leta efter sådana tävlingar utanför Svenska cykelförbundet?
Hur eller var ska man leta efter sådana tävlingar utanför Svenska cykelförbundet?
Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 19:55Det brukar vara svårt med tillstånd för arrangemang på allmän väg.
Det brukar vara svårt med tillstånd för arrangemang på allmän väg.
Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 20:30"Alla" klubbar arrar TräningsTävlingar, tävla på egen risk typ. Sen finns det ju dom däringa GrandFondo-tjohejerna där man kan starta utan licens.
"Alla" klubbar arrar TräningsTävlingar, tävla på egen risk typ. Sen finns det ju dom däringa GrandFondo-tjohejerna där man kan starta utan licens.
Quote from Funbeat user on 12 December 2011, 22:29Finns det svartrace som arrangeras alltså... sådana om bara en liten klick får reda på var de hålls och med mycket kort framförhållning...
"Grabbar, i natt kör vi på gamla E4:an vid Bornsjön, klockan 24:00 går första start.."
Måste väl vara något sådan
Finns det svartrace som arrangeras alltså... sådana om bara en liten klick får reda på var de hålls och med mycket kort framförhållning...
"Grabbar, i natt kör vi på gamla E4:an vid Bornsjön, klockan 24:00 går första start.."
Måste väl vara något sådan
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 11:47Det har diskuteras her tidliger hvilken nytte sykkelsporten har av at så mange som mulig er medlem av en klubb.
Inte bare for sin egen del, men også for sykkelmiljøen, og å gi ungdommen en mulighet " innen alkoholen tar de ". Alle fellestreninger, felles
Det har diskuteras her tidliger hvilken nytte sykkelsporten har av at så mange som mulig er medlem av en klubb.
Inte bare for sin egen del, men også for sykkelmiljøen, og å gi ungdommen en mulighet " innen alkoholen tar de ". Alle fellestreninger, felles
Quote from Lena O on 13 December 2011, 15:02Skulle säkert vara helt rätt i någon annan land men fråga du den nuvarande ordförande i den svenska cykelförbjudet "Hur många cyklister finns det i Sverige idag?" kommer du att få svaret 2,785.
Klubbtillhörighet absolut.
Sedan kan man tävla på vilken mot
Skulle säkert vara helt rätt i någon annan land men fråga du den nuvarande ordförande i den svenska cykelförbjudet "Hur många cyklister finns det i Sverige idag?" kommer du att få svaret 2,785.
Klubbtillhörighet absolut.
Sedan kan man tävla på vilken mot
Quote from Funbeat user on 13 December 2011, 15:12Är man dopad så ska man inte tävla inom UCI-SCF. Det är min klara åsikt.
Är man dopad så ska man inte tävla inom UCI-SCF. Det är min klara åsikt.