Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelMåste man vara med i en klubb när …
You need to log in to create posts and topics.

E.E.,
du kan prova att cykla "cykelpendlingsleden" mellan t ex Täby eller Rotebro och Stockholm en arbetsdagsmorgon.
Där finns det många tävlingstillfällen...

Man behöver då inte:
licens
cykelvett
hjälm
säker cykelutrustning

Det är bara att bomba... smy

Niclas: Problemet då lär vara att "motståndarna" är helt ovetandes om tävlingstillfället. Jag har själv råkat ut för många tävlande när jag pendlar till jobbet.. De märks oftast genom ett beteende som är att de smyger upp bakifrån, går förbi med ett ryck,

Pendlingscyklingen i 08-området är antingen fortfarande ganska omogen eller påverkad av det stora antalet tävlingsinriktade försäljare som bevistar cykelbanorna, vilket märks på både ryttare och utrustning emellanåt. 🙂

Hur eller var ska man leta efter sådana tävlingar utanför Svenska cykelförbundet?

Det brukar vara svårt med tillstånd för arrangemang på allmän väg.

"Alla" klubbar arrar TräningsTävlingar, tävla på egen risk typ. Sen finns det ju dom däringa GrandFondo-tjohejerna där man kan starta utan licens.

Finns det svartrace som arrangeras alltså... sådana om bara en liten klick får reda på var de hålls och med mycket kort framförhållning...

"Grabbar, i natt kör vi på gamla E4:an vid Bornsjön, klockan 24:00 går första start.."

Måste väl vara något sådan

Det har diskuteras her tidliger hvilken nytte sykkelsporten har av at så mange som mulig er medlem av en klubb.
Inte bare for sin egen del, men også for sykkelmiljøen, og å gi ungdommen en mulighet " innen alkoholen tar de ". Alle fellestreninger, felles

Skulle säkert vara helt rätt i någon annan land men fråga du den nuvarande ordförande i den svenska cykelförbjudet "Hur många cyklister finns det i Sverige idag?" kommer du att få svaret 2,785.

Klubbtillhörighet absolut.
Sedan kan man tävla på vilken mot

Är man dopad så ska man inte tävla inom UCI-SCF. Det är min klara åsikt.