Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMåttbeställa löparskor?
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon som vet om/var man kan beställa löparskor som är mått-tillverkade?

Har väldigt korta fötter med breda framfötter och "normala" hälar. Längden ligger runt knappa storlek 39 och brukar köpa ca 41 med 2e eller 4e bredd, men de är fortfarande f

Jag har motsatta problemet, smala fötter, så smala att extra smal läst fortfarande är alldeles för brett... Har aldrig hört talas om måttbeställda löparskor tyvärr. De ytterst få modeller som tillverkas i smal läst passar på bredden i strl 36-37 och jag b

Jag har också samma problem men jag har strl 48 och smala fötter speciellt hälen.

Jag läste på Lisa Nordéns hemsida att hennes Asics skor är specialsydda för att passa hennes fötter. Men hon tillhör världseliten inom triathlon.

Hmm... Hersey i USA verkar göra customskor. 135 USD i engångskostnad för lästen, sedan ca 235 per skopar. Antar att man åker på tull och sådant också. Lite smådyrt, men är desperat, så lutar ändå åt att pröva om ingen har något annat alternativ. Dock 24 v

Om man kan tänka sig minimalistiska skor med zero heel drop så specialsyr SoftStarShoes löparskor i skinn. Man kan rita av sin fot och scanna in till dem så specialsyr de. Skorna går på cirka tusen kronor om man lägger på tullavgiften, helt OK för special

SoftStarShoes låter ju some ett guldtips, har funderat på minimalisktiska skor men inte hittat några som passar. Är du säker på att de specialsyr? Hittade inget om det på deras hemsida, men man kanske måste kontakta dem först?

De är väldigt tillmötesgående. Det ska säkerligen gå att måttbeställa! Jag följer dem på Facebook och jag läste för ett tag sen att de hade specialsytt skor i storlek 52 åt någon.

Här fanns foto på den stora skon:
https://www.facebook.com/photo.php?fbi