Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonMAF-träning
You need to log in to create posts and topics.

Det finns två energisystem som förser musklerna med energi - ett aerobt och ett anaerobt. Du behöver träna bägge för maximal prestanda. Men om deu tränar mellanhårt så tränar du inget av systemen särskilt rba utan det är bättre att träna det aeroba system

Börje: Har du bra förslag på trainer? Vete tusan om det är lönt att köpa om jag inte har racercykel ännu. Kör på MTB med slicksdäck tills ekonomin rulla på efter studenten 🙂 Dessa trainer kanske är justerbara för cykelradie eller ngt? Har noll koll på de

Trainer går utmärkt att köpa begagnat! Då kan du få en lite finare för samma pris som en av de billigaste.

Jag gjorde så, och är mycket nöjd. Detta var innan jag köpt ny cykel, så jag började med att ha min MTB i den, funkade kanon! Man behöver ett särs

Svårt det där med märken. en del kör på biltema och är nöjda. Annars tror jag väl mer på de lite större märkena som Tacx och Elite.
Testade precis att söka på Tacx på blocket och den billigaste träffen låg på 495. Du kunde få en Tacx Satori för 1200 och

Jag har en kurt kinetic som jag är nöjd med. Jag köpte den för att den skulle vara relativt tyst, jag vill kunna se film samtidigt plus att jag var föräldraledig och cyklade när barnet sov. Bor du i lägenhet och tänker cykla i vardagsrummet sena kvällar s

Något som verkligen förbättrar ljudnivån är att lägga en matta under trainern. Jag har köpt en särskild trainermatta, men det är väl kanske lite överarbetat egentligen. 😉

Det är praktiskt med matta för mig eftersom jag brukar dra runt på trainern i oli

Ett uttjänt liggunderlag funkar för den sparsamme...

Sen måste ni ju erkänna att en trainer som heter Kurt, efter Kurt Russel, är lite coolare än alla andra.

BILD:http://www.infamouskidd.com/wp-content/uploads/2011/09/Kurt-Russell.jpg

Men för att återgå till ämnet...

Man ska nog fudnera på hur och när m

Trainer som heter Kurt? Isåfall verka det inte ge en sådan bra träning. Så sliten som han ser ut 😉

Hmm skall funderar på trainern faktisk och ljudnivån är ju inget problem. Är själv hörselskadad så lite oväsen är ju inget problem. Bara mer fundersam på

Något jag verkligen uppskattar med den jag har är att den går att förvara väldigt smidigt i garderoben. Den blir som ett platt paket bara. Så kanske alla trainers är?

Jag har en äldre variant på denna, utan motståndsreglering:
http://cyclecomponents.co