Quote from Berit Bengtson on 16 May 2011, 14:28Linus Helmestam undrade.
> vad innebär 2.4A i batteridrift?2,4A är strömmen som går genom LEDen.
Strömmen som dras ur batteriet är istället c:a 1,4A.
Detta pga att spänningen i batteriet är högre än spänningen över LEDen.
(LED-drivelektroniken anpassar
Linus Helmestam undrade.
> vad innebär 2.4A i batteridrift?
2,4A är strömmen som går genom LEDen.
Strömmen som dras ur batteriet är istället c:a 1,4A.
Detta pga att spänningen i batteriet är högre än spänningen över LEDen.
(LED-drivelektroniken anpassar
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 15:39Jaså, bara 40 stora batterier per natt... hmm, dynamo låter sundare. 😀
Jaså, bara 40 stora batterier per natt... hmm, dynamo låter sundare. 😀
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 17:34Om jag känner dig rätt linus så vill du averka PBP i ett raskt tempo. Du skulle då kunna satsa några extra sikiner på ett fint framhjul med ett lätt (390g) SON delux dynonav, aeroekrar och någon fin fälg.
SON navet gör bara 0,4 watt motstånd och driver e
Om jag känner dig rätt linus så vill du averka PBP i ett raskt tempo. Du skulle då kunna satsa några extra sikiner på ett fint framhjul med ett lätt (390g) SON delux dynonav, aeroekrar och någon fin fälg.
SON navet gör bara 0,4 watt motstånd och driver e
Quote from Berit Bengtson on 16 May 2011, 18:17Daniel Säfström påstod:
> SON navet gör bara 0,4 watt motståndNär då?
Daniel Säfström påstod:
> SON navet gör bara 0,4 watt motstånd
När då?
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 20:04Jag vet att du är mer bevandrad på tyska än jag Håkan men det står så här i faktabladet:
"Leistungsaufnahme im Leerlauf: 0,4 W bei 15 km/h im 28“-Rad"
skulle då betyda:
Strömförbrukning vid tomgång: 0,4 W vid 15 km / t på 28 "hjul
http://www.nabendynamo.d
Jag vet att du är mer bevandrad på tyska än jag Håkan men det står så här i faktabladet:
"Leistungsaufnahme im Leerlauf: 0,4 W bei 15 km/h im 28“-Rad"
skulle då betyda:
Strömförbrukning vid tomgång: 0,4 W vid 15 km / t på 28 "hjul
http://www.nabendynamo.d
Quote from Berit Bengtson on 16 May 2011, 20:41OK
Enl Schmidtsa egen reklam skall förlusten vid 15km/h med avstängd lampa vara 0,4W.
Med lyset på ökar effektförlusten till c:a 6W(vid 30km/h)
Men eftersom du samtidigt skriver:
> Du kan inte känna något motstånd när du kör med lyset på!
och skillnaden m
OK
Enl Schmidtsa egen reklam skall förlusten vid 15km/h med avstängd lampa vara 0,4W.
Med lyset på ökar effektförlusten till c:a 6W(vid 30km/h)
Men eftersom du samtidigt skriver:
> Du kan inte känna något motstånd när du kör med lyset på!
och skillnaden m
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 21:10Helt sant det där om prisvärdheten Håkan! Det förnuftigste köpet är nog kanske shimano DH-3N80 som jag rekommenderade i en annan tråd här på fb: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1016358
och som jag har på min surly...I fallet med SON
Helt sant det där om prisvärdheten Håkan! Det förnuftigste köpet är nog kanske shimano DH-3N80 som jag rekommenderade i en annan tråd här på fb: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1016358
och som jag har på min surly...
I fallet med SON
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 10:26Fint hjul Daniel och bra tips. Vad ligger prislappen på? 🙂
Fint hjul Daniel och bra tips. Vad ligger prislappen på? 🙂
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 13:03Navet köpte jag av veloform i Göteborg, det gick på 2000 kr... hua...
Hos cyclecomponents införskaffades 32 st 274 mm dt-competition ekrar gick på 267 kr (köpte 72 pack), samt mavic open pro fälg för 459 kr.
Summa: 2726 krBra budgetalternativ:
Ett shima
Navet köpte jag av veloform i Göteborg, det gick på 2000 kr... hua...
Hos cyclecomponents införskaffades 32 st 274 mm dt-competition ekrar gick på 267 kr (köpte 72 pack), samt mavic open pro fälg för 459 kr.
Summa: 2726 kr
Bra budgetalternativ:
Ett shima