Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMalmö Torup VS GBG-varvet?
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Sprang mitt första GBG-varv förra året och tiden blev 1:52. Målet för i år har varit sub 1:40 men träningen har gått riktigt bra och har nu börjat snegla ner mot 1:35.

Sprang mitt genrep idag ute i Torup. 2x10km. Min plan var 23+22+23+22=1:30 men

Med 4 veckor kvar tycker jag du ska satsa på 1.35. Varvet är ganska lättsprunget och du har gott om tid att slipa formen.

Jag håller inte riktigt med.
Torup är bra att träna i är mycket kupperat, men det är mycket andra aspekter som spelar in.

Hur mycket har du tränat på asfalt ?
Hur mycket tål du värme ? det kan ju bli fruktansvärt varmt (fick erfara det i fjol)
Dessutom t

Med en bra formtoppning kan man förbättra sin kapacitet med flera procent, så jag skulle faktiskt vilja säga att det är ganska gott om tid kvar. Sen är det givetvis många faktorer som spelar in, men om jag gjorde 1.34 på 20 kuperade kilometer på träning s

Tack för kommentarerna!

Jag har sprungit ca 50 mil sedan årskiftet, det mesta har varit på blandat asfalt och grus i platt terräng så relativt jämnt tempo. Har kört 5-6 pass ute i Torup för att få lite backar. Så asfalt ser jag inte som något problem dir

Daniel, jag tror nog ditt mål på 1:38 kan vara rätt realistiskt med en viss reservation för eventuell trängsel. Har dålig kolla på vad startgrupp 4 innebär. Vilken tid har du "kvalat in" för att hamna där?

Det är förra årets varv på 1:52 som gav mig den startgruppen.

Daniel, då kan det kanske bli en hel del sick-sackande för att ta dig fram, och det kommer tyvärr ta kraft, göra dig stressad och förlorad tid.