Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningMalmsten Anti fog
You need to log in to create posts and topics.

Har nu förstört 2 par anti fog goggles. Första paret vet jag inte riktigt hur jag gjorde men insidan ser ut som nån har sandblästrat den. Köpte därför ett nytt par och efter att jag sköljt av dem (efter passet) så torkade jag ren insidan med handuken. Döm

jag läste inte hela din inlägg när jag läste att du torkade med handduk.

fel. vill du att dina simglasögon ska vara fel fritt så länge som möjligt ska du inte röra de mer än nödvändig.

altså, på när du ska simma och sedan av när passet är klart. behö

@Ryan

Att jag riskerar att förstöra anti-fog funktionen om jag rör insidan förstår jag men att det skulle resultera i att det nu ser ut som någon hällt filmjölk i dem har jag lite svårt att acceptera. Mina ow glasögon speedo-nånting tappade anti-fog funk

sedan 1983 har jag aldrig ägde ett par simglassögon som behålla anti-fog funktion över en vecka.

malmsten i usa kostar 35-40kr/st och då lever man men imma till det gå inte att ser längre genom sedan köpa man ett par till.

kan man lever med imma och lit

Jag hade samma problem och använde aceton för att ta bort anti-fog behandlingen. Det fungerade utmärkt. Tyvär tog det också bort det "optiska" laget som gjorde att jag kunde se normalt. Jag har -6 styrka på bägge glasen. Då blev det att handla nya.

@Andreas:

Antifog är en hype. Det är gott om anti-hit och anti-dit i marknadsföring idag.

Köp riktigt billiga Malmsten för träning och experimentera med de angående vad som fungerar bäst för just dig med att hålla de rena. Undvik fingrar, dukar eller k

Har använt samma glasögon i 3 år nu. Prövade en mängd "beprövade" metoder allt från spott och diskmedel till antiimsprayer. Det enda som verkligen fungerat bra för mig är en antiimspray fråb Cressi. Den gör att min gamla slitna glasögon är klara utan imma

om man inte simma bara 60 min utan att stanna, jag ser ingen behöv av anti-fog simglassögon.

i de 5-8 sekunder jag ofta få på en 15x100 series, eller 10x75 eller som jobbigaste 20x200 är det alltid tid att rensa de och då är det fri sikt under den del av