Quote from Guest on 13 February 2013, 09:51Jag är sugen på att springa marathon 2014 och har lite frågor angående hur jag ska lägga upp min träning. Jag tränar/spelar fotboll 3 gånger i veckan. Hur jag ska lägga upp resten av träningen? Styrka? Långpass? Backe?
Jag är sugen på att springa marathon 2014 och har lite frågor angående hur jag ska lägga upp min träning. Jag tränar/spelar fotboll 3 gånger i veckan. Hur jag ska lägga upp resten av träningen? Styrka? Långpass? Backe?
Quote from Funbeat user on 13 February 2013, 10:01Springa några gånger i veckan, kontinuerligt, vore lämpligt. När du gör det, kan du börja fundera på innehållet.
Springa några gånger i veckan, kontinuerligt, vore lämpligt. När du gör det, kan du börja fundera på innehållet.
Quote from Funbeat user on 13 February 2013, 10:06Är själv nybörjare men jag skulle rösta på ffa långpass med successivt ökande distans. Gissar att du får en hel del kortare löpning i fotbollsträningen.
Är själv nybörjare men jag skulle rösta på ffa långpass med successivt ökande distans. Gissar att du får en hel del kortare löpning i fotbollsträningen.
Quote from Jonny Persson on 13 February 2013, 10:08Det viktiga är till att börja med är att du springer, inte vad du springer. Sen kan du självklart variera dig för att göra träningen roligare men börja med att få in vanan att springa några gånger i veckan.
När den vanan är satt och du kanske är uppe i
Det viktiga är till att börja med är att du springer, inte vad du springer. Sen kan du självklart variera dig för att göra träningen roligare men börja med att få in vanan att springa några gånger i veckan.
När den vanan är satt och du kanske är uppe i
Quote from Funbeat user on 14 February 2013, 13:01Ge dig bara ut och spring nu i början till dess att det blir en vana och du orkar springa upp mot 45-60min, sen kan du börja fundera hur du ska springa varje pass.
Ge dig bara ut och spring nu i början till dess att det blir en vana och du orkar springa upp mot 45-60min, sen kan du börja fundera hur du ska springa varje pass.
Quote from Funbeat user on 14 February 2013, 13:44På marathon.se hittar du träningsprogram, förslag på hur man kan lägga upp träningen sista halvåret inför ett marathon. Det finns några olika ambitionsnivåer, från "komma runt" till att springa på 3:00.
När du har kommit igång med löpningen i sommar har d
På marathon.se hittar du träningsprogram, förslag på hur man kan lägga upp träningen sista halvåret inför ett marathon. Det finns några olika ambitionsnivåer, från "komma runt" till att springa på 3:00.
När du har kommit igång med löpningen i sommar har d
Quote from Funbeat user on 14 February 2013, 13:58Spring framför allt inte för fort och ensidigt! Växla tempo och längd!
Spring framför allt inte för fort och ensidigt! Växla tempo och längd!
Quote from Funbeat user on 14 February 2013, 17:24Glömde tillägga att jag redan springer och tränar på gym. Löpningen har kommit lite i andra hand och det är därför jag undrar om jag ska löpa 2 ggr/v och gym 1 ggr/v. Då blir det 5-6 pass i veckan 🙂
Som längst har jag sprungit 16 km! Springer i tempot
Glömde tillägga att jag redan springer och tränar på gym. Löpningen har kommit lite i andra hand och det är därför jag undrar om jag ska löpa 2 ggr/v och gym 1 ggr/v. Då blir det 5-6 pass i veckan 🙂
Som längst har jag sprungit 16 km! Springer i tempot