Quote from Guest on 25 September 2012, 22:26Hej
Jag skall springa mitt första Maraton de 13 oktober och skulle behöva lite tankar om hur man bör lägga upp träningen under den sista perioden. Jag är en relativt erfaren löpare och har gjort 10 göteborgsvarv det sista i år på strax under 1:20. Målet
Hej
Jag skall springa mitt första Maraton de 13 oktober och skulle behöva lite tankar om hur man bör lägga upp träningen under den sista perioden. Jag är en relativt erfaren löpare och har gjort 10 göteborgsvarv det sista i år på strax under 1:20. Målet
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 22:36Sub 3 är allt för starkt för mig då jag gör min debut i början av november. Sub 3:30 är det övergripande målet och 3:15 är en drömgräns. Jag har dock följt Anders Szalkais träningsprogram med sikte på Sub 3. Dock väldigt skalat och inte alls i de volymern
Sub 3 är allt för starkt för mig då jag gör min debut i början av november. Sub 3:30 är det övergripande målet och 3:15 är en drömgräns. Jag har dock följt Anders Szalkais träningsprogram med sikte på Sub 3. Dock väldigt skalat och inte alls i de volymern
Quote from Funbeat user on 27 September 2012, 00:09Jag skulle nog inte bry mig om något mer lugnt långpass, utan prioritera träning i tävlingsfart. Jag förbereder mig också för en mara, och igår sprang jag t.ex. 1,5 timme inklusive 3 x 20 minuter tävlingsfart. Långpassen är 2 - 2,5 timmar med en lång fart
Jag skulle nog inte bry mig om något mer lugnt långpass, utan prioritera träning i tävlingsfart. Jag förbereder mig också för en mara, och igår sprang jag t.ex. 1,5 timme inklusive 3 x 20 minuter tävlingsfart. Långpassen är 2 - 2,5 timmar med en lång fart